رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه دی ۹ ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ق.ظ

معرفی کتاب/ ورای نمودها و نمادها

کتاب "ورای نمودها و نمادها" توسط مسعود رضائی شریف‌آبادی و عباس سلیمی‌نمین نوشته و از سوی دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در 208 صفحه چاپ شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، نقد و بررسی سه نامه مربوط به پیش و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و پاسخ‌های مسعود رضائی شریف‌آبادی و عباس سلیمی‌نمین در قالب کتابی با عنوان "ورای نمودها و نمادها" گردآوری شده است.

در این کتاب ابتدا استدلال‌های منتقدان به روند انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به قلم خودشان بدون کم و کاست آورده شده است و سپس نویسندگان کتاب، در مقام "کند و کاو" صحت و سقم این ادله برآمده‌اند.

عباس سلیمی نمین در مقدمه کتاب ورای نمودها و نمادها، ضمن با اهمیت خواندن انتخابات دهم ریاست جمهوری در فضای سیاسی کنونی می‌نویسد: "میان رخدادهای این سال‌ها، انتخابات دهم ریاست جمهوری از اهمیت خاصی بر خوردار شده است؛ زیرا در این زمینه علاوه بر تلاش‌های سویه‌ساز، جنگ روانی سنگینی را نیز علیه جمهوری اسلامی ایران شاهدیم. هرچند فضای سیاسی در جریان رقابت‌های انتخاباتی این دوره یک گام بلند به جلو برداشت، اما به زعم مخالفان استقلال این مرز و بوم، اختلافات داخلی فرصت مغتنمی برای آنان فراهم ساخته است. ایران جوان تا قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری به اعتراف دوست و دشمن، با سختی‌های کمتری روند تکاملی چشم‌گیری را جهت توسعه سیاسی و تعالی فرهنگ سیاسی طی کرده بود، اما در رقابت انتخاباتی اخیر این روند دچار گردبادی سهمگین شد. "

به عقیده مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، متأسفانه در فضای بعد از انتخابات، آنچه سخن گفتن نیروهای داخلی را با یکدیگر دشوار کرد، مشروعیت دادن به رسانه‌های وابسته به بیگانه بود. به‌طور قطع، اگر برخی سیاستمداران برای تقویت مواضع خویش گسترش دایره رقابت سیاسی داخلی را به خارج کشور مجاز نمی‌پنداشتند، یافتن زبان مفاهمه مشترک بین نیروهای پای‌بند به مصالح ملی بسیار سهل‌تر بود."

در بخش‌هایی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: "بخش فارسی بی‌بی‌سی (بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس) که در کارنامه خود ایفای نقش اطلاع‌رسانی در کودتای 28 مرداد 1332 را دارد و رمز آغاز کودتا رسما توسط این رسانه به ایادی داخلی وابسته به بیگانه اعلام می‌شود، در جریانات اخیر نمی‌بایست به عنوان یاور برخی جریانات داخلی، مهر مشروعیت می‌خورد. ورود چنین رسانه‌های بدسابقه خارجی به جمع برخی گروه‌های سیاسی ممکن است دایره نفوذ سخن آنان را در کوتاه‌مدت افزایش دهد، اما به‌طور قطع، مبهم شدن موقعیت سیاسی آنان را در جبهه ملت در بر خواهد داشت؛ به عبارتی دیگر راه‌های سهل‌الوصول در سیاست، الزاما بهترین راه نیستند."

از دیدگاه "عباس سلیمی نمین"، همه جریانات سیاسی داخلی نیز می‌دانند که برای تقویت اقتدار کشور در برابر بیگانگان در این عرصه خطیر به چه بایدها و نبایدهایی می‌بایست پای‌بند باشند. آرزوی همه دلسوزان این مرز و بوم آن است که فرهنگ رقابت سیاسی در میان احزاب و گروه‌ها به نوعی تقویت شود که کمترین آسیبی به مصالح ملی وارد نیاید."

گفتنی است کتاب ورای نمودها و نمادها چند بار تجدید چاپ شده و خواندن آن برای اعتلای فرهنگ سیاسی و آگاهی بر یکی از جوانب فتنه 88- نقش خواص- توصیه می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی