رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چندین جمله از انجیل یوحنا بشارت به آمدن پیامبر اکرم(ص) پس از حضرت عیسی(ع) داده‌اند، ولی متأسفانه مورد پذیرش مسیحیان قرار نگرفته و حتی وابستگان فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی به ساحت مقدس ایشان توهین‌های بی‌شرمانه و ناجوانمردانه‌ای می‌کنند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، تمامی مورخان و سیره‌نویسان اتفاق دارند که حضرت محمد(ص) در عام‌الفیل -سال 570 میلادی- و در ماه ربیع‌الاول متولد شده‌اند. محدّثان شیعه تولد آن بزرگوار را روز هفدهم و مشهور اهل سنت آن را دوازدهم ربیع‌الاول می‌دانند.

با وجود آنکه عده‌ای از مسیحیان و یهودیان ساکن جزیره‌العرب از پذیرش نبوت پیامبر اعظم(ص) سر باز زدند، اما کتاب مقدس و به‌ویژه انجیل یوحنا حاوی بشارت‌هایی درباره آمدن پیامبری با مشخصات حضرت محمد(ص) بوده که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

واژه یونانی "پِرِکلیتوس" و به عربی "فارقلیط" در انجیل همان نام پیامبر اکرم(ص) است که مسیحیان در ترجمه‌های اناجیل آن را از روی سوء‌نیت به "تسلی‌دهنده" ترجمه کرده‌اند.

"پِرِکلیتوس" کسی است که نام او بر سر زبان‌ها باشد و همه او را ستایش کنند، و معنای "احمد" نیز همین است. حتی معنای تفضیلی "احمد" (یعنی ستوده‌تر) که در نام "محمد" نیست، از کلمه "پِرِکلیتوس" یونانی نیز برداشت می‌شود.

یکی از علمای نصاری که یونانی می‌دانست این خبر را به حضرت محمد(ص) داد و این در حالی بود که این عالِم مسیحی از لغت یونانی کاملاً آگاه بود و می‌توانست خط یونانی را بخواند، و معنای "احمد"را بداند و معنای "تسلی‌دهنده" را حتما می‌دانست و در کتاب انجیل پِرِکلیتوس را دیده بود و عالمانه از تسلی‌دهنده اعراض و آن را به "احمد" ترجمه کرده بود. 

از این‌رو می‌توان گفت، در نسخ انجیل آن زمان "پِرِکلیتوس" به معنای احمد نوشته بود نه "پَرَکلیتوس" به معنای تسلی‌دهنده، و کاتبان نسخه‌ها آن را به این شکل نوشتند.

 مسیحیان معتقدند فارقلیط روح‌القدس است و مسیح (ع) وعده داد او بر حواریون نازل شود، ولی دلایل فراوانی از انجیل یوحنا و سیره تاریخی وجود دارد که نشان می‌دهد مراد از فارقلیط مردی معین است که پس از مسیح می‌آید و از این‌رو روح‌القدس مصداق آن نیست.

مترجمین قدیم "فارقلیط" را عَلَم خاص انسانی دانستند، در نتیجه خود لفظ آن را در ترجمه آوردند، و اگر تسلی‌دهنده فهمیده بودند ترجمه آن را می‌آوردند. به‌عنوان مثال یکی از پرهیزکاران و پارسایان مسیحی در قرن دوم میلادی که نامش "منتنس" بود در آسیای صغیر ادعای فارقلیط کرد و جماعتی به دور او جمع شدند.

 همچنین در انجیل یوحنا باب 14 جمله 16 آمده است: "و من از پدر خواهم خواست و او به شما فارقلیط دیگر خواهد داد."

 مفاد کلام این است که من خودم فارقلیطم و پس از من فارقلیط دیگر می‌آید، اگر فارقلیط به معنای احمد باشد یعنی ستوده و آن کس که نامش بر زبان‌ها است و همه افراد از او به نیکی یاد کنند، به عبارت دیگر،"من خود مردی خوش‌نام هستم و از پدر می‌خواهم مرد نیک‌نام دیگری برای شما بفرستد."

اما اگر فارقلیط به معنای تسلی‌دهنده باشد، نمی‌توان گفت عیسی(ع) خود تسلی‌دهنده بود و حضرت محمد(ص) یا روح‌القدس تسلی‌دهنده دیگر است؛ چرا که حواریون از صعود حضرت مسیح (ع) اندوهناک بودند و حضرت مسیح پس از صعود، خودش نبود تا سبب تسلی آن‌ها شود و روح‌القدس تسلی‌دهنده دیگر باشد.

 باب 14 جمله 26 از انجیل یوحنا می‌گوید: "او هر چیز را به شما خواهد آموخت و هر آنچه من برای شما گفتم، به یادتان خواهد آورد."

 این عبارت دلالت دارد که خطاب حضرت عیسی (ع) با همه امت است تا آخر دنیا و می‌گوید شما امت من سخنان مرا فراموش می‌کنید و فارقلیط به یاد شما می‌آورد؛ همچنان‌که مسیحیان مسیر حضرت عیسی(ع) را ادامه ندادند و خداوند فارقلیط یعنی حضرت محمد(ص) را فرستاد تا کلام مسیح (ع) را به یاد آن‌ها بیاورد که او بنده خدا- و نه خود خدا و نه فرزند خدا- بود.

 مطابق با کتاب مقدس فعلی حضرت عیسی در انجیل یوحنا باب 14جمله 30 به شاگردانش می‌گوید: "الان پیش از آن که واقع شود برای شما گفتم تا چون واقع شود ایمان آورید."

 هنگامی که روح‌القدس بر دل کسی نازل شود خصوصاً حواریون شک نمی‌کنند؛ یعنی اصولا حواریون محتاج نبودند که حضرت عیسی خبر از روح‌القدس بدهد تا وقت نزول او را باور کنند و مقصود از "فارقلیط" پیغمبری است که مردم در صدق او شک می‌کنند و حضرت عیسی (ع) از پیش خبر داد تا در صحت نبوت ایشان شک نکنند.

 در جملات 26 و 27 باب 15 از انجیل یوحنا نیز می‌خوانیم: "او خود درباره من شهادت خواهد داد. و شما نیز باید شهادت دهید زیرا از آغاز با من بوده‌اید."

 از این جملات صریحاً فهمیده می‌شود که منکران حضرت عیسی او را رنجاندند و از این‌رو می‌گوید:"فارقلیط می‌آید و شهادت به حقانیت من می‌دهد و شما هم که معجزات مرا دیدید شهادت می‌دهید و این دو شهادت یکدیگر را تأیید می‌کنند و حجت بر منکران تمام می‌شود."

این‌ها با نزول روح‌القدس بر حواریون هیچ مناسبت ندارد؛ زیرا که شهادت روح‌القدس به حقانیت حضرت مسیح(ع) برای حواریون که خودشان از نخست با او بودند و معجزات او را دیدند چه ضرورتی داشت؟

 با توجه به اینکه در زمان حضرت عیسی(ع) روح‌القدس بر آن‌ها نازل شده بود، فارقلیط در باب 16 جمله 7 از انجیل یوحنا که می‌گوید: "اگر من نروم فارقلیط نزد شما نخواهد آمد"، نمی‌تواند بر روح‌القدس تطبیق داده شود.

 علاوه بر این، در جمله 13 از کتاب پیش‌گفته آمده است: "او از پیش خود سخن نمی‌گوید، بلکه هر چه بشنود همان را می‌گوید و از آینده خبر می‌دهد."

این جمله هم فقط بر یک انسان قابل تطبیق بوده و روح‌القدس به عقیده مسیحیان یکی از اقنوم‌های سه‌گانه است و این کلام که "هر چه بشنود همان را می گوید" معنای عقلی و منطقی ندارد.

 با توجه به جملات پیش‌گفته از کتاب مقدس مسیحیان، بشارت و مژده آمدن پیامبر اکرم(ص) بعد از حضرت عیسی(ع) داده شده ولی متأسفانه این حقیقت نه تنها مورد پذیرش مسیحیان قرار نگرفته، بلکه در رسانه‌های وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی توهین‌های شدید و وقیحانه‌ای به ساحت مقدس ایشان صورت می‌گیرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی