رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه تیر ۶ ۱۳۹۵، ۰۲:۵۴ ب.ظ

«سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی»


انجمن رهپویان هدایت: تیر ماه سال 1360یکی از پر حادثه ترین ماه‌های انقلاب اسلامی است. در این سال منافقین و گروهک های تروریستی که با اخراج و عزل بنی صدر خود را در انزوا می دیدند، نقاب از چهره برداشتند و دست به جنایاتی هولناکی زدند به گمان این که شجره نورسته انقلاب را تحت تاثیر قرار دهدند، اما آنچه را با خون دل مردم در سال‌های ستم شاهی به دست آمده بود نمی توانست این چنین به دست نااهلان بیفتد.

هدیه گروه فرقان

یکی از این حوادث سوقصد نافرجام گروه فرقان به جان مقام معظم رهبری وامام جمعه وقت تهران در 6 روز این ماه درمسجد ابوذراست که اگر چه به مجروحیت شدید ایشان ختم شد اما خوشبختانه نتوانست به جان وی آسیبی برساند. دراین حادثه بمب گذار(فردی به نام جواد قدیری ) از یک ضبط صوتی استفاده کرد که قبل از سخنرانی بر روی تریبون قرار داده شد. شاهدان عینی انفجار را چنین روایت می کنند: "پس از نماز ظهر برنامه هفتگی حجت الاسلام والمسلمین خامنه ای برای پاسخ گویی به سوالات حاضران پشت تریبون قرار گرفت اما پیش از آن جوانی 25 ساله که قدی نسبتا بلند و کت خاکستری به تن داشت ضبط صوت تقریبا بزرگی را برروی میز سخنرانی قرارر داد که پس از شروع برنامه در اواسط کار همین ضبط صوت منفجر شد که نوشته در داخل آن دیده شد با عنوان هدیه گروه فرقان"  البته هرچند این انفجار تنها در چاشنی بمب صورت گرفت وخود بمب منفجر نشد که عدم انفجار آن از معجزات الهی است اما رهبری را به شدت مجروح کرد.

اقدامات امنیتی پس از ترور نافرجام

درپی انفجار حاضران بلافاصله آقای خامنه ای را به درمانگاهی در دوراهی قپان رساندند وسپس به بیمارستان بهارلو انتقال دادند پس از رسیدن به بیمارستان و انجام مداوای اولیه خبر کاملا در شهر پیچیده بود و در مقابل درب بیمارستان ازدحام عجیبی شکل گرفته بود از آنجا که هنوز هم امکان سو قصد وجود داشت مسولان بیمارستان دست به اقدامی امنیتی زدند. "آن روز 2 بالگرد در محوطه بیمارستان فرود آمدند چون جمعیت انبوهی مقابل بیمارستان تجمع کرده بودند، ما نگران بودیم منافقان همچنان قصد توطئه داشته باشند به همین دلیل یکی از همکاران را روی برانکاردی قرار دادیم و روی او را پوشاندیم و بالگرد اول از بیمارستان خارج شد.

مردم به تصور این که حضرت آیت الله خامنه ای از بیمارستان خارج شده اند، متفرق شدند در حالی که ایشان هنوز در اتاق عمل بودند. " 

پس از این اقدام وخالی شدن محوطه بیمارستان "ساعت 15 ایشان با یک فروند هلیکوپتر به بیمارستان قلب مهدی رضایی (شهید رجایی کنونی) منتقل شدند و تحت مراقبت کامل قرار گرفتند"

 با توجه به دلهره وتشویش عمومی مسئولین وقت تصمیم گرفتند برای آرامش مردم بلافاصله حال عمومی ایشان را اعلام کنند بر همین اساس دکتر منافی در گفتگو با خبرنگاران از وضعیت عمومی معظم له خبردادند: " حال عمومی ایشان رو به بهبود است وفشار خون طبیعی است وجراحات بیشتر در ناحیه ریه ونای بوده است. در این میان البته کتف راست ایشان نیز دچار آسیب شد "امام جمعه تهران از نقطه بالای کتف راست زیر بغل وبالای ران سمت راست مجروح شده واستخوان ترقوه شکسته است.

سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی

مردم گروه گروه از نقاط مختلف تهران به سمت بیمارستان حرکت کردند و علی رغم ممنوع الملاقات بودن ایشان پیوسته درخواست ملاقات می کردند این ازدحام به جایی رسید که وزیر بهداری اعلام کرد: "از ملت مسلمان خواستاریم درمحوطه بیمارستان تجمع نکنند این تجمع موجب کندی کار پزشکان خواهد شد من از امت اسلامی درخواست می کنم برای سلامت آقای خامنه ای دعا کنند."

پس از آن جمعیت زیادی در مقابل بیمارستان اجتماع کرده و برای سلامتی ایشان به دعا خواندن و سینه زنی پرداختند." سرانجام ایشان در روز بعد به هوش آمدند وپس از یک عمل جراحی دیگر حال ایشان رو به بهبود گذاشت و دیگر وضعیت از طرف پزشکان عادی اعلام شد و توانستند مصاحبه ای را انجام دهند. در این گفتگوخبرنگار از ایشان پرسید که احساس جنابعالی نسبت به این سوء قصد و خطری که جان شما را تهدید کرد چیست؟معظم له در پاسخ، این نجوای عاشقانه را با روحی فارغ از جهان مادی که ترجمان پاک یک فرزند به پدر و شاگرد به استاد و مرید خالص به مریدش بود فرمود: «سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی». دراین میان پزشکان معالج برای بهبود حال ایشان هرگونه ملاقات را ممنوع اعلام کردند و حتی رادیو را از دسترس ایشان خارج کردند تا از حادثه انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری و شهادت آیت الله بهشتی با خبرنشوند و این بی خبری تا روزهای آینده نیز ادامه داشت وتنها پس از اطمینان به بهبودی کامل خبر انفجار را به رهبری اطلاع دادند.

پیوست ها:

- روزنامه کیهان، 6تیرماه 1360

- روزها و رویدادها، مرکز فرهنگی تربیتی نور ولایت

- همشهری محله منطقه 17 تیرماه 1386

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی