رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
رئیس‌جمهور روسیه یکی از تندترین انتقادات خود را از سوچی روانه کشورهای غربی کرد و از آن‌ها خواست همان‌طوری که در سوگ قربانیان حلب، زنگ کلیسا‌ها را به صدا درآوردند، زنگ کلیساهای خود را به خاطر قربانیان یمن هم به صدا دربیاورند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی نسبتاً بلند در نشست پایانی سیزدهمین نشست سالانه کلوپ بحث بین‌المللی ولادی در سوچی که با حضور 130 کارشناس و تحلیلگر سیاسی از 35 کشور برگزار شد، برخورد دوگانه غربی در قبال تحولات سوریه (حلب) و یمن را به باد انتقاد گرفت. پوتین با اشاره به بحث‌هایی که درباره اقدامات روسیه در حلب مطرح است، گفت: «‌من بحث‌هایی را که درباره اقدامات ما در حلب و جاهای دیگر مطرح است، درک می‌کنم اما بیایید این را هم به خاطر داشته باشیم که همین که کشمکش در سوریه شروع شد، البته خیلی قبل از اینکه ما (روسیه) درگیر آن شویم، شروع شده بود، تروریست‌ها در آنجا ظاهراً و سلاح دریافت می‌کردند.» پوتین می‌گوید که تلاش‌هایی در سوریه شد تا این تروریست‌ها آموزش داده شوند و علیه اسد قرار داده شوند، چون‌که کسی به جز آنها برای این کار مؤثر‌تر نبود. او سپس به فنلاند اشاره کرد؛ کشوری که چندی قبل به خاطر وضعیت انسانی در حلب، زنگ کلیساهای خود را به صدا درآورد: «مایلم به عنوان یک مثال، به تحولات کامل مرتبط در فنلاند نیز اشاره کنم.

(در این کشور) زنگ‌های «کلیسا» به خاطر کسانی که کشته شدند، به صدا درآمد ولی این زنگ‌ها باید به خاطر کسانی که در موصل و حومه آن نیز جان خود را از دست می‌دهند، به صدا دربیاید.» رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: « جنگ در موصل ادامه دارد و تا آنجا که من می‌دانم، تروریست‌ها تا همین حالا 200 نفر را به امید متوقف کردن حمله به این شهر کشته‌اند. بیایید این (کشتار در موصل) را هم فراموش نکنیم. همینطور افغانستان را هم فراموش نکنیم. کل مراسم عروسی 120 نفر با یک حمله محو شد؛ فقط یک حمله. آیا ما این را فراموش کرده‌ایم؟» او سپس به یمن اشاره کرد: «درباره حوادث یمن چطور؟ بگذارید زنگ (کلیسا‌ها) برای همه بی‌گناهان در این کشور نیز نواخته شود. من اینجا در این مورد با شما موافقم.» پوتین ادامه داد: « من پشت سر هم می‌شنوم: حلب، حلب، حلب. مسئله در آنجا چیست؟ آیا ما باید لانه تروریست‌ها را در آنجا رها کنیم یا اینکه آن را از بین ببریم و نهایت تلاشمان را بکنیم تا از تلفات غیرنظامیان بکاهیم؟ اگر خوب است که اصلاً (در حلب) کاری نکنیم، پس حمله به موصل هم هیچ گاه نباید انجام می‌شد و بگذاریم همه چیز در همین وضعی که هست بماند. بگذارید رقه را هم به حال خود رها کنیم ولی شرکای ما می‌گویند «ما باید رقه را بگیریم و لانه تروریست‌ها را در آنجا از بین ببریم.» ولی مگر در رقه غیرنظامیان وجود ندارند. خب اگر اینطور است، آیا ما اصلاً نباید با تروریست‌ها بجنگیم؟»
   
یک میلیون کودک یمنی شدیداً گرسنه‌اند
نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل هشدار دادند حدود 1/5 میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه و گرسنگی رنج می‌برند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که بیش از 1/5 میلیون کودک یمنی با سوء‌تغذیه و گرسنگی شدید روبه‌رو هستند و نیمی از جمعیت این کشور نیز در فقر زندگی می‌کنند. آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد: تجاوز 18 ماهه ائتلاف سعودی به یمن بیش از 370هزار کودک را با خطر گرسنگی و سوء‌تغذیه شدید مواجه کرده است؛ شرایطی که نیاز به رسیدگی فوری دارد تا مانع از مرگ کودکان یمنی شود. سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز تأکید کرد: واقعاً شرایط میدانی بسیار بدی در یمن وجود دارد. زمانی که مادرانی را می‌بینید که غذای کافی برای سیر کردن کودکان ندارند، این صحنه‌ها تنها قلب را می‌شکند. دیدن این صحنه‌ها در قرن 21 واقعاً شوک‌آور و وحشتناک است. بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 7میلیون نفر در یمن به شدت به کمک‌های غذایی نیاز دارند، حتی قبل از تجاوز نظامی رژیم ریاض، یمن یکی از بالاترین نرخ سوء‌تغذیه در جهان را داشته است.
این در حالی است که به‌‌رغم طرح‌های صلح در یمن، حملات سعودی‌ها همچنان ادامه دارد. منابع یمنی اعلام کردند که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به دو روستای الشرف و المعبران در بخش الصلو در استان تعز، بیش از 10 شهروند یمنی به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، بیشتر شهدا زن هستند. همزمان حملات یمنی‌ها به عربستان نیز باعث شده نیروهای گارد مرزی عربستان، 60 درصد از روستاهای واقع در نوار مرزی این کشور با یمن را تخلیه کردند. این در حالی است که فرستاده سازمان ملل به یمن راهی ریاض شد تا نقشه راهی را که برای حل بحران این کشور تدوین کرده به دولت مستعفی ارائه کند. وی در این دیدار نقشه راه صلح را به آنها ارائه کرد. هیئت صنعا نیز اعلام کرد که در حال بررسی این طرح است اما به نظر می‌رسد ولد الشیخ نتوانسته نظر مساعد طرف‌های یمنی را درباره طرح خود جلب کند./روزنامه جوان

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی