رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
با توجه به شکافت چتر امنیتی رژیم صهیونیستی در انتفاضه اخیر قدس و نیاز جامعه و رفتار حکومت این رژیم، از منظر روان شناسی سیاسی دچار فروپاشی شده است و پس لرزه های این فروپاشی به زودی عرصه های دیگر آن را نیز به شدت متاثر خواهد کرد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، این روزها بویژه در رسانه های ارتجاع منطقه که رده پای آن را در برخی رسانه های داخلی هم می توان دید تحلیل هایی دست به دست می گردد که وضعیت رژیم صهیونیستی را با توجه به مشغول شدن محور مقاومت در مبارزه با جریان تکفیری منطقه، وضعیتی مناسب و مطلوب ارزیابی می کند و لذا پیشنهاد عادی سازی روابط با این رژیم را به دولت های عربی می دهد.
این در حالی است که اینگونه رسانه ها به عمد نمی خواهند بزرگترین مشکل درون رژیم صهیونیستی یعنی نا امنی حاصل از ظهور انتفاضه جدید فلسطینی ها را ببینند تا از شرایط
  بوجود آمده منطقه ای برای نهایی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهره ببرند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان رژیم صهیونیستی نه تنها در حال حاضر در شرایط مطلوبی به سر نمی برد که با مشکلاتی در درون خود دست به گریبان است که در حال حاضر نمی تواند به سمت چنین اقدامی حرکت نماید. مشکلاتی که جامعه این رژیم را با نوعی سرخوردگی و سران ان را با نوعی ناتوانی و عجز روبرو کرده است.

1- تجاوزگری و احساس امنیت روانی صهیونیست ها:
حوادث تاریخی، شخصیت و ناخودآگاه جمعی
  یهودی در طول تاریخ بر یکدیگر تاثیر و تاثر متقابل داشته اند. تفسیر غلط و غیر منطقی از اصل توراتی "بنی اسرائیل قوم برگزیده خدا است" سبب نوعی خود بزرگ بینی و اعتقاد افراط گرایانه به حفظ فرهنگ خودی شده است. به نحوی که یهودی متمایل به انزوا آن هم معمولا در قالب "گتو" شده است و متقابلا، این انزواطلبی درطول تاریخ خود مسبب حساسیت  جوامع دیگر نسبت به جامعه یهودی شده است.
به دیگر سخن جوامع غیر یهودی همواره نسبت به این انزواطلبی، حساس و یا حتی خشن بودند. خشونت جوامع دینی و سیاسی در خصوص یهودی منزوی و جدا از دیگران نیز نوعی واکنش منفی محسوب می گردد.همواره فکر مسموم در پی خود رفتار مسموم را نیز به دنبال خواهد داشت.
محیط تربیتی یهودی آکنده از مسائل اسطوره ای و قهرمان سازی ها و فرهنگ برتری جویی کاذب بوده است. پس همین خصائص سبب افراط در حفظ هویت و نوعی قوم پرستی بیمارگونه و منفی و عدم تعامل با فرهنگ های دیگر شده است و همین مساله در کنار حوادث ناراحت کننده تاریخی مثل کشتارها و تبعیض ها سبب انزوای یهودیان در گتوها شده است.
پس می توان یک چرخه تاریخی را در خصوص مواجهه یهودیان و جوامع دیگر به تصویر کشید: (حوادث تاریخی تلخ-گتو-انزوا طلبی-جاه طلبی و خود بزرگ بینی کاذب-حوادث تاریخی تلخ)

2- تاسیس گتوی بزرگ و متفاوتی به نام اسرائیل:
 در سال 1948 طرح های استعماری کشورهای اروپایی با تمایل شدید فرقه صهیونیسم به تاسیس کشوری به ظاهر یهودی همسو شد و رژیم صهیونیستی در کشتار و جنایت به وجود آمد. تاسیس، گسترش، قدرت گیری اسرائیل بدون کمک کشورهای اروپایی و امریکا مقدور و میسر نبود.
اکنون یهودیان صهیونیست در اسرائیل احساس قدرتمندی می کنند و خلاف گتوهای دیگر که نماد انزوا و ضعف، تبعیض
  و در اقلیت بودن بود این گتوی بزرگ که اسرائیل نام دارد برای یهودیان صهیونیست نماد قدرت و برتری  است!!
3- تغییر جایگاه یهود از قربانی به جلاد :
با تاسیس و قدرت گیری اسرائیل و کشتار، آوارگی و مظلومیت فلسطینیان؛ در واقع یهود از قربانی به جلاد تبدیل شد. طبق اصلی روانشناسانه و در پروسه انتقام، خیلی از افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، تا زمانیکه خود متجاوز نشود و دست به جنایت نزند احساس آرامش و امنیت( البته کاذب)نخواهد کرد و این نوعی تقلید قربانی از جلاد است.
یهودیان صهیونیست که هم اکنون در فلسطین اشغالی کسب قدرت کرده اند ،برای جبران عقده کشتارها،تبعیض ها و آوارگی های خود؛ و در پروسه انتقام دست به تجاوز گری، ستیزه جویی و خشونت، تبعیض های غیر انسانی، آوارگی و تخریب و انهدام مزارع و منازل فلسطینیان بی دفاع می زنند و از پرتو این تجاوزگری به نوعی آرامش و حس امنیت کاذب می رسند.
احساس آرامش و امنیت (کاذب)یهودیان صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی در ناخودآگاه جمعی آنان، به استمرار تجاوزگری و خشونت طلبی بی حد و حصر رژیم صهیونیستی وابسته است. پس نیاز به تجاوز و خشونت طلبی، یک نیاز روانی کاذب و خطرناک است.
یهودیان صهیونیست اعم از رهبران اسرائیل و پیروان شان اکثرا فشار می آورند و نگران هستند و جز با اطمینان از تجاوز گری و خشونت طلبی اسرائیل احساس ارامش و امنیت کاذب نمی کنند.
با آگاهی از همین ناخودآگاه جمعی یهودیان صهیونیست است که احزاب راستگرا و افراطی در اسرائیل بویژه
  حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در طی سال های اخیر مرتبا موفق به کسب اکثریت آراء در انتخابات کنیست و تشکیل دولت ائتلافی راستگرا شده اند.
لازم به ذکر است طی سال های اخیر و بطور مرتب بنیامین نتانیاهو از طرفی به بزرگنمایی تهدیدات امنیتی متوجه رژیم صهیونیستی بویژه مساله هسته ای ایران و ایران هراسی پرداخته و با تاکید بر مسائل امنیتی گفتمان و پارادایم امنیتی را به گفتمان مسلط فضای سیاسی اسرائیل و دغدغه اول صهیونیست ها تبدیل کرده است و از طرفی دیگر با توسعه روزافزون
  تجاوزگری و خشونت طلبی علیه فلسطینیان و کشورهای مسلمان نیاز روانی کاذب صهیونیست ها را به تجاوزگری ارضا کرده است و طبعا ارضاء این حس روانی نوعی احساس آرامش و امنیت کاذب به صهیونیست ها می دهد.  
احساس آرامش و امنیت یهودیان ساکن فلسطین اشغالی به استمرار تجاوزگری و خشونت طلبی اسرائیل به غلط و بطور کاذب وابسته شده است. پس نیاز به تجاوزگری و خشونت طلبی یک نیاز روانی کاذب و انحرافی تلقی می شود. لازم به ذکر است که در این ارضاء کاذب و انحرافی؛ اشتباهات راهبردی بزرگ و جبران ناپذیری هم توسط اسرائیل صورت گرفته است.
مثل حمله به جنوب لبنان و اشغال بیروت در 1982 و کشتارهای قانا، کفرقاسم، تجاوزات مکرر به مسجد الاقصی و ...که همگی به شدت منجر به متضرر شدن رژیم صهیونیستی شد.
روحیه ستیزه جویی و تجاوزگری سبب اشتباهات استراتژیک رژیم صهیونیستی شده به نحویکه این رژیم توان پرداخت هزینه های سیاسی،حقوقی،امنیتی ،اقتصادی و ...آن را نداشته و نهایتا با خفت و ضعف تمام به عقب نشینی تاکتیکی مجبور شده است مثل عقب نشینی از جنوب لبنان و شکل گیری حزب الله لبنان،عقب نشینی از نوار غزه و ...
ضمنا اسرائیل هیچ قید و بندی را نمی پذیرد و تن به قوانین،پادمان ها و قیودات بین المللی مثل
NPT هسته ای و...را نمی‌دهد و حتی بعد از گذشت 67 سال از تاسیس قانون اساسی هم ندارد. چون اگر قانون اساسی برای رژیم صهیونیستی مدون گردد مشکلات عدیده ای برای صهیونیست ها بوجود می اورد از جمله اینکه در هرقانون اساسی تعاریف پایه ای وجود دارد که یکی از مهمترین آنها حدود و ثغور و مرزهای سیاسی است.اما از آنجائیکه صهیونیست ها به اسطوره "اسرائیل از نیل تا فرات"معتقدند لذا محدود و مقید کردن مرزهای اسرائیل به مرزهای فعلی این رژیم در قانون اساسی مصداق محدودیت محسوب می شود.  اسرائیل هیچ قیدوبندی رانمی پذیرد تابتواند آزادانه نیاز روانی کاذب و انحرافی خود را به تجاوزگری و خشونت طلبی ارضاء کند و از پرتو این حس ارضاء احساس امنیت و آرامش کاذب را به صهیونیست ها بدهد.
4- انتفاضه اخیر قدس و فروپاشی اسرائیل از منظر روان شناسی سیاسی:
نیاز صهیونیست ها اعم از جامعه صهیونیستی و رژیم صهیونیستی به تجاوزگری و خشونت طلبی از یک طرف و برون رفت از بن بست خودساخته و جبران ناکامی های متعدد داخلی و خارجی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه راستگرای او از طرف دیگر، مسبب تشدید فشارها و تجاوزات علیه فلسطینیان و بویژه مظهر و نماد مسلمانان و فلسطینیان یعنی مسجدالاقصی و تعرض و هتک حرمت مستمر و سیستماتیک به ساحت مقدس آن طی سال گذشته شد.
البته رژیم صهیونیستی به هیچ وجه چنین واکنش سخت انقلابی و شکل گیری انتفاضه قدس را از ملت فلسطین و بویژه جوانان، درخصوص تجاوزات و هتک حرمت های متعدد به ساحت قدسی مسجدالاقصی را انتظار نمی کشید و در مقابل اقدام انقلابی فلسطینیان دچار وحشت و حیرت شد.
رژیم و جامعه صهیونیستی از فرط غرور و خشونت باردیگر به مانند سال 1982 م و اشغال جنوب لبنان دچار اشتباه فاحش راهبردی شد و انتفاضه اخیر قدس با ابعاد نوظهور و منحصر بفردش شکل گرفت.
5-آثار و پیامدهای انتفاضه اخیر قدس بر جامعه صهیونیستی:
براساس نتایج نظرسنجی جدید موسسه تحقیقاتی "استاتنت"که مورخ 94/10/11 منتشر شد،اکثریت جامعه صهیونیستی معتقدند که کابینه فعلی رژیم صهیونیستی در مواجهه با انتفاضه سوم فلسطینیان موسوم به قدس، شکست خورده است.
نتایج این تحقیق نشان می دهد 61 درصد از جامعه صهیونیستی احساس می کنند که سطح امنیت شخصی آنان از آغاز انتفاضه سوم در سه ماه گذشته به شدت تحت تاثیر قرارگرفته و کاهش یافته است.
این تحقیق درحالی انجام شده است که حملات شهادت طلبانه فلسطینیان از جمله حمله با سلاح سرد، حمله با استفاده از خودرو و همچنین حملات با سلاح گرم در بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی گسترش یافته و حتی به تل اویو و مناطق شمالی سرزمین های اشغالی نیز کشیده شده است.
در پاسخ به سوالی در مورد مناسب بودن نحوه مقابله با انتفاضه سوم، 71 درصد از کل شرکت کنندگان اسرائیلی تاکید کرده اند کابینه اسرائیل به طور مناسب با این تهدیدات برخورد نکرده است.
"محمد الهندی" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تجمعی که جمعیت علمای مسلمان الجزایر برای اعلام همبستگی با فلسطین برگزار کرده بود، اعلام کرد: انتفاضه کنونی قادر به بازگرداندن حقوق ملت فلسطین است و شاهد این ادعا، تاثیر بسیار زیاد آن بر رژیم صهیونیستی است که در بن‌بستی حقیقی قرار گرفته است. الهندی در ادامه بر ضرورت توحید صفوف فلسطینی و عربی با هدف ساخت یک نیروی قادر برای مقابله با صهیونیست‌ها تاکید کرد. وی گفت: انتفاضه‌های فلسطین دستاوردهایی برای ملت ما داشته است، از جمله آنها اعتراف ناگزیر اسرائیل به این موضوع است که ملت فلسطین بر بخشی از این سرزمین که از بحر تا نهر کشیده شده و یهودیان ادعا می‌کنند خدا آن را به آنها بخشیده، حقوقی سیاسی دارند.
اول ژانویه 2016 م نیز برای جامعه صهیونیستی با عملیات استشهادی منحصر بفردی در قلب تل آویو کلید خورد که منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر شد.
لازم به ذکر است که یکی از کشته شدگان عملیات اول ژانویه 2016 از افسران رده بالای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی یعنی موساد بود و بنابر روایتی مقتول، مسئول سرویس عملیات خارجی موساد بوده است.
عملیات اول ژانویه در قلب تل آویو ،منجر به وحشت و خانه نشینی 1000000نفر صهیونیست از ساکنان تل اویو و مناطق اطراف آن شد که میزان وحشت ایجاد شده درجامعه صهیونیستی را نشان می دهد.
وقوع این عملیات مسلحانه در قلب تل آویو و کشته شدن یکی از عوامل رده بالای موساد در آن و در پی آن ناتوانی دستگاه های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در دستگیری "نشات ملحم" فلسطینی جوان عامل عملیات استشهادی ،بیانگر ناتوانی نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و سبب رعب و وحشت مضاعف در جامعه صهیونیستی شد.
حضور بی سابقه ارتش رژیم صهیونیستی در سطح شهر ها:
از دیگر پیامدهای بسیار منفی انتفاضه اخیر قدس برای رژیم صهیونیستی ،حضور نیروی نظامی و ارتش این رژیم در سطح جامعه صهیونیستی و شهرهای فلسطین اشغالی است.
دیگر تنها حضور نیروهای امنیتی برای مهار انتفاضه کفایت نمی کند و رژیم اشغالگر قدس مجبور شده است مثل یک وضعیت جنگی تمام عیار از نیروهای نظامی در سطح شهرها برای مهار انتفاضه اخیر قدس استفاده کند و این نیز بیانگر اوج بحران و استیصال رژیم صهیونیستی در مواجهه با انتفاضه سوم فلسطینیان موسوم به قدس است.
"احمد المدلل" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در مراسم اعلام همبستگی با "محمد القیق" روزنامه‌نگار فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که از 42 روز قبل دست به اعتصاب غذا زده است، گفت: "مجازاتهایی که دشمن اسرائیلی در حق فرزندان فلسطین در داخل زندان ‌ها یا خارج آن اعمال می کند هرگز اراده و تصمیم ما را برای مقاومت نخواهد شکست. قتل و عام، تخریب منازل جوانان قهرمان فلسطینی، حمله و بازداشت کودکان و جوانان هیچ کدام نمی توانند انتفاضه ملت فلسطین را متوقف کنند.
وی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با وحشی‌گری‌های خود قادر به توقف انتفاضه سوم فلسطینیان نیست و عملیات شهادت طلبانه اخیر جوان فلسطینی در تل‌آویو سردرگمی کامل نهادهای امنیتی اسرائیل را نشان داد.
المدلل در ادامه گفت: انتفاضه ملت فلسطین همان معادله‌ای را در کرانه باختری رقم زده است که موشک‌های مقاومت در غزه ایجاد کردند و هر روز بر وحشت اشغالگران افزوده می شود و هر لحظه ترس از وقوع عملیات‌های استشهادی در سرزمین‌های اشغالی، لرزه از
  بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است."
لازم به ذکر است ،اقداماتی از قبیل توزیع 850 جلیقه ضد چاقو درمراکز ایست بازرسی،از جمله اقدامات اخیر رریم صهیونیستی جهت غلبه بر ترس از عملیات های مقاومتی و استشهادی فلسطینیان محسوب می گردد.
"شبکه المیادین" نیز در گزارشی اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی از زمان آغاز انتفاضه قدس (9 مهر1394 ) تاکنون، 200 هزار قبضه سلاح در میان شهرک نشینان توزیع کرده اند.
این گزارش درحالی است که
  روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز چند روز قبل در خبری نوشت که "امیر اوهانا" از نمایندگان حزب لیکود پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که برای تصویب لایحه گسترش حمل سلاح گرم برای ایجاد امنیت شخصی تلاش خواهد کرد.
وی درباره این موضوع در صفحه فیسبوک خود
  نوشت: این لایحه به هر اسرائیلی که "سابقه جنایی" ندارد اجازه می دهد تا سلاح با خود حمل کنند.
این گزارش در حالی است که یک مرکز تجاری خرید و فروش سلاح در تل آویو نیز پیشتر از افزایش مشتریان سلاح از آغاز انتفاضه قدس خبر داده بود. براساس این گزارش، "یفتاح بن یهودا" صاحب این مرکز تجاری گفت: روی آوردن شهرک نشینان اسرائیلی به خرید سلاح پس از درگیری فلسطینیان با اسرائیلی‌ها گسترش یافته است.
این فروشنده گفت: در حال حاضر فروش سلاح ما 4 برابر افزایش یافته است و گاز اشک آور نیز کمیاب شده است؛ بنابراین به تعداد کم به فروش می‌رسد و فروش آن به زنان اولویت دارد.
بن یهودا افزود: انواع سلاح‌های کمری، کلت، پرفروش‌ترین سلاح است و افزون بر آن دوره‌های آموزشی استفاده از سلاح نیز در میان شهرک نشینیان اسرائیلی برگزار می‌شود
مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از مسلحانه شدن انتفاضه قدس تاکید کردند اگر مرحله اول انتفاضه فلسطینیان با پرتاب سنگ شروع شد و مرحله دوم به سمت حمله با سلاح سرد و یا زیر گرفتن با خودرو کشیده شد، استفاده از سلاح گرم توسط فلسطینیان بیانگر آمادگی کامل آنان برای ورود به نبرد مسلحانه با رژیم صهیونیستی است و در نهایت شاهد عملیات های منظم و سازماندهی شده و حتی عملیات های شهادت طلبانه در وسایل نقلیه عمومی خواهیم بود.
لازم به ذکر است
 سایت امنیتی "المجد" نزدیک به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز اخیرا نوشت که مقاومت فلسطین به تیم های عملیاتی و نظامی برای تحرک و آغاز مرحله دوم انتفاضه قدس چراغ سبز داد.
این منبع افزود که دشمن صهیونیستی در برهه آتی به عینه شاهد اجرای عملیات های سلحشورانه توسط این تیم ها خواهد بود.
این منبع خاطرنشان ساخت که اکنون انتفاضه قدس وارد چهارمین ماه خود شده است، این اقدام در حالی صورت می گیرد که دشمن صهیونیستی اعلام کرد که تیم های عملیاتی به لحاظ آمادگی و طراحی و اجرای عملیات به مرحله پیشرفته ای رسیده است.
این پایگاه تصریح کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در زمینه اعلام شناسایی تیم های عملیاتی در کرانه باختری کاملا صحت دارد.
روزنامه "اسرائیل الیوم" در گزارشی با اشاره به مختل شدن زندگی صهیونیست ها به دلیل انتفاضه قدس، نوشت: عملیات اخیر تل آویو و همچنین دیگر عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان که از طریق سلاح سرد و همچنین خودروهای شخصی انجام می شود، رعب و وحشت را به دل اسرائیلی ها انداخته است، و حالت های فوق العاده که پس از انجام این عملیات ها اعلام می شود باعث شد که آنها احساس کنند که در حالت و شرایط غیر طبیعی زندگی می کنند.
این روزنامه صهیونیستی به نقل از "یعیلا کوهین" مدیر مشاوره و روان درمانی اسرائیل نوشت که به دلیل به دلیل عدم احساس امنیت، اسرائیلی ها در ناامنی و رعب و وحشت دائمی به سرمی‌برند، و این موضوع آنها را در معرض چالش بزرگی قرار داده است.
وی در قسمت دیگری از اظهارت خود تصریح کرد که شرایط کنونی که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) و رعب و وحشتی که در آن حاکم است، باعث شد که صدها خانواده اسرائیلی به دلیل عدم احساس امنیت به مشاوره و روان درمانی نیاز داشته باشند.
ناکارآمدی دولت راستگرای نتانیاهو در مهار انتفاضه قدس در رسانه های رژیم صهیونیستی هم بازتاب داشته است به نحوی که کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد:"نتانیاهو باید بجای فریبکاری و ساده انگاری، به شکاف های امنیتی و شکست های واضح خود درجریان انتفاضه اخیر بپردازد، زیرا او حتی توانایی ارائه وعده بازگرداندن امنیت را هم ندارد".
در واکنشی دیگر، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت" تاکید کرد که عملیات های مقاومتی فلسطینیان در جریان انتفاضه قدس پرده از روی پاشنه آشیل جامعه صهیونیستی برداشت و واقعیت تلخی را به سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ثابت کرد.
"آلکس فیشمان" با بررسی عملیات های مقاومتی اخیر فلسطینیان در اراضی اشغالی که در قالب انتفاضه سوم فلسطین صورت می گیرد، اعلام کرد که من قبلا نیز نسبت به این مساله هشدار داده و گفته بودم که شرایط لازم برای شکل گیری انتفاضه جدید در کرانه باختری فراهم شده است و تنها جرقه ای لازم است تا این انبار باروت منفجر شود.
این تحلیلگر صهیونیستی با انتقاد از توان جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرده است که مسئولان صهیونیستی باید توان جبهه داخلی این رژیم را افزایش دهند. وی افزوده است که انتفاضه قدس تنها طی یک ماه شکل نگرفت، بلکه نشانه های آن از زمان دو جنگ اخیر علیه نوار غزه؛ جنگ 8 روزه در سال 2012 و جنگ 51 روزه در سال 2014 به چشم می خورد.
وی تاکید کرده است که پس از گذشت سه و ماه و اندی از انتفاضه قدس، تصویر اوضاع امنیتی همچنان مبهم و نامشخص است و سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند از چه اصطلاحی برای اشاره به موج عملیات ها و درگیری های کنونی استفاده کنند.
وی خاطر نشان می کند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از انتفاضه سوم ملت فلسطین بیم دارد؛ چرا که اعتقاد دارد اگر ای ملت علیه رژیم صهیونیستی دست به انتفاضه نزند، علیه خود وی قیام خواهد کرد و این همان چیزی است که باعث همبستگی و حمایت عباس از تظاهر کنندگان همزمان با دستورات آشکار وی به سرویس های امنیتی برای مقابله با موج عملیات های مقاومتی شد.
"اسحاق هرتزوگ "رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد شدید از سیاستهای نخست وزیر این رژیم گفت: "اسرائیلی ها دیگر احساس امنیت و آرامش نمی کنند و هر روز بر ترس و وحشت آنان افزوده می شود.
به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، اسحاق هرتزوگ، بار دیگر از سیاستهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به شدت انتقاد کرد و گفت: نتانیاهو در متوقف کردن عملیات های مقاومتی و مهار انتفاضه قدس ناکام مانده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو فقط به تجزیه و تحلیل این عملیات ها بسنده می کند و نمی تواند اقدام عملی کند و جلوی فلسطینی ها و ادامه انتفاضه را بگیرد.
هرزوگ تصریح کرد که اسرائیلی ها دیگر احساس امنیت و آرامش نمی کنند و هر روز بر ترس و وحشت آنان افزوده می شود.
نتیجه گیری:
با تاسیس رژیم صهیونیستی در خون و جنایت، در واقع یهود از قربانی در اروپا به جلاد در خاورمیانه و فلسطین تبدیل شد و طبق اصلی روانشناختی ،قربانی تا زمانیکه خود دست به جنایت و تجاوز نزند احساس آرامش و امنیت (کاذب) نخواهد کرد.
یهودیان صهیونیست، اکنون در فلسطین اشغالی برای جبران عقده های فروخفته خود و در پروسه انتقام دست به تجاوزگری ،خشونت ،تبعیض علیه فلسطینیان مظلوم و انهدام و تخریب منازل آنان زده و در پرتو این خشونت طلبی و تجاوز گری به نوعی آرامش و حس امنیت کاذب دست می یابند.
پس نیاز به تجاوز، خشونت، قتل و غارت برای صهیونیست ها یک نیاز روانی کاذب و البته بسیار خطرناک محسوب می گردد.
جامعه صهیونیستی و رهبران آن جز با اطمینان از امتداد و بسط خوی تجاوزگری و خشونت طلبی اسرائیل ،احساس آرامش و امنیت (کاذب) نخواهند داشت.
با توجه به همین خصیصه روانشناسی سیاسی جامعه صهیونیستی است که احزاب راستگرا و افراطی بویژه در طی سال های اخیر مرتبا موفق به پیروزی در عرصه سیاسی و تشکیل دولت ائتلافی راستگرا می شوند.
احساس آرامش و امنیت(کاذب)صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی به استمرار تجاوزگری و خشونت طلبی رژیم صهیونیستی وابسته شده است لذا دراین راستا این رژیم دربسیاری از موارد تاجایی پیش رفته است که مرتکب اشتباهات فاحش استراتژیک و جبران ناپذیری نیز شده است.
مثل حمله به جنوب لبنان و اشغال بیروت در سال 1982 م که منجر به شکل گیری حزب الله لبنان و بسط و گسترش و اقتدار آن شد.
روحیه تجاوزگری و خشونت طلبی رژیم صهیونیستی سبب اشتباهات استراتژیک برای صهیونیست ها شده است به نحوی که این رژیم قادر به پرداخت هزینه های سیاسی، حقوقی، اقتصادی، نظامی و امنیتی و ...آن نبوده و نهایتا باخفت و ضعف تمام مجبور به عقب نشینی تاکتیکی شده است.
آخرین مورد از تجاوزات و خشونت طلبی رژیم صهیونیستی را درجریان تجاوزات و هتک حرمت های مستمر صهیونیست ها در طول یک سال گذشته به جامعه فلسطینی و نماد اسلامی و ملی آن مسجد الاقصی شاهد بودیم که این اشتباهات مکرر راهبردی رژیم صهیونیستی درطول یک سال گذشته،نهایتا سبب شکل گیری انتفاضه سوم فلسطینیان موسوم به قدس شده است.
این انتفاضه تاکنون هزینه های بسیار نظامی،امنیتی،اقتصادی،سیاسی،حقوقی و...برای رژیم صهیونیستی به بار آورده است.
انتفاضه اخیر قدس واکنشی از طرف ملت فلسطین به اشتباهات فاحش استراتژیک رژیم صهیونیستی در تجاوزات و هتک حرمت های مستمر و متعدد به ساحت قدسی ملت مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی است.
باردیگر خوی تجاوزگری و خشونت طلبی صهیونیست ها، آنها را دچار سلسله اشتباهات راهبردی گسترده با هزینه های بسیار سیاسی، حقوقی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و ...کرد که جامعه صهیونیستی قادر به پرداخت هزینه های زیاد و گسترده آن نیست.
انتفاضه اخیر قدس طی سه ماه و اندی از آغازش تاکنون، شامل 1000عملیات مقاومتی و استشهادی بوده که منجر به هلاکت 30 صهیونیست و مجروح شدن بیش از 500 نفر دیگر شده و رژیم و جامعه صهیونیستی را دچار یک بن بست همه جانبه کرده است.
اکثریت جامعه صهیونیستی ،به این نتیجه رسیده اند که رریم صهیونیستی در مواجهه با انتفاضه قدس شکست خورده و چتر امنیتی جامعه صهیونیستی شکاف برداشته است.
جامعه صهیونیستی بعد از گذشت سه ماه و اندی از شروع انتفاضه اخیر قدس ،احساس می کند که سطح امنیت شخصی آنها به شدت کاهش یافته است.
انتفاضه اخیر قدس اکنون سراسر سرزمین اشغالی اعم از کرانه باختری، قدس شریف و سرزمین های اشغالی 1948م و حتی قلب "تل آویو " را فراگرفته و رژیم صهیونیستی در مهار آن ناموفق بوده است.
این رژیم اکنون در اثر انتفاضه اخیر قدس در بن بستی حقیقی گرفتار شده و امنیت جامعه صهیونیستی بطور جدی مختل شده است.
اکثریت جامعه صهیونیستی معتقد است رژیم صهیونیستی توان کنترل انتفاضه قدس و سرکوب آن را نداشته و نخواهد داشت.
اکنون در پرتو انتفاضه اخیر قدس و عملیات های استشهادی، رعب و وحشت در سراسر سرزمین های اشغالی دربین صهیونیست ها حاکم شده و این امر درکنار قدرت گیری روزافزون گروه های مقاومت در کرانه باختری و نیز تسلیح هر چه بیشتر کرانه باختری؛اوج آسیب پذیری و شکنندگی جامعه و رژیم صهیونیستی محسوب می گردد.
حال باتوجه به روانشناختی سیاسی صهیونیست ها که قبلا نیز ذکر شد و نیاز صهیونیست ها به تجاوزگری و خشونت طلبی مستمر و لا ینقطع،جهت کسب احساس آرامش و امنیت(کاذب)،قرارگرفتن در بن بست انتفاضه اخیر قدس و هزینه های بسیار زیاد سیاسی،حقوقی،امنیتی ،نظامی و..آن ،حاکی از اوج استیصال و ضعف رژیم صهیونیستی محسوب می گردد.
پس در یک کلام می توان گفت با توجه به شکافت چتر امنیتی رژیم صهیونیستی در انتفاضه اخیر قدس، این جامعه و رژیم از منظر روان شناسی سیاسی، دچار فروپاشی شده است و پس لرزه های این فروپاشی بزودی عرصه های دیگر جامعه و رژیم صهیونیستی را نیز به شدت متاثر خواهد کرد./فارس
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی