رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه خرداد ۳۱ ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ق.ظ

آمریکا سرسلسله مدعیان ناقض حقوق بشر

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، هفته گذشته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از حضور حماسی مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر 270 شهید غواص و گمنام دفاع مقدس با تعبیر "یکی از به یادماندنیترین حوادث انقلاب" یاد کردند که در این مقطع مهم زمانی و با توجه به تهدیدات گاه‌گاهی نظامی آمریکا، پیام‌های قابل توجهی برای سردمداران آن کشور داشت.

با توجه به‌اینکه 175 نفر از این شهدا، از شهدای غواص عملیات کربلای 4 بوده که با دستان بسته و مظلومانه به شهادت رسیده بودند، در این مختصر نگاهی گذرا به نقش آمریکا در لو دادن این عملیات و خیانت‌های دیگر این کشور نسبت به ملت ایران انداخته می‌شود.

البته باید متذکر شد که آمریکا در تمام دوران دفاع مقدس، فرماندهی پنهان جنگ "عفلقیون" علیه نظام نوپای اسلامی را بر عهده داشت و با پشتیبانی همه جانبه اطلاعاتی، تسلیحاتی و ... از صدام، متهم ردیف اول پرونده شهادت مظلومانه این دردانه‌های قهرمان به‌حساب می‌آید.

اسناد متقن و معتبر بین‌المللی، از افشای عملیات کربلای 4 توسط آمریکا از طریق تصویربرداری با هواپیماهای جاسوسی آواکس و برداشت تصاویر ماهواره‌ای از تحرکات نظامی نیروهای ایران و انتقال اطلاعات مربوط به عملیات توسط سرویس جاسوسی آمریکا به عراق حکایت دارد.

"عدنان خیرالله" وزیر دفاع وقت عراق، پس از این عملیات از آمریکایی‌ها برای دادن اطلاعات تشکر کرد. او در پاسخ به یک خبرنگار گفته بود:"علت شکست کنونی این است که ما آماده بودیم و نقشه‌های لازم را طرح کردیم ... و از درس‌های فاو استفاده نمودیم. ما به‌خاطر این اطلاعات از آنها [آمریکایی ها] تشکر می‌کنیم."

"وفیق السامرایی"، رییس استخبارات نظامی عراق در زمان جنگ نیز، در مصاحبه با نشریه الحیات، نقش آمریکا در جنگ تحمیلی 8 ساله را این‌چنین بر می‌شمارد:"ارائه اطلاعات کامل به عراق در مورد آرایش نظامی نیروهای ایران، تشویق متحدین خود در اروپا و منطقه به اعطای کمک مالی به عراق و تحریم ایران و جلوگیری از دستیابی آن به تسلیحات و تجهیزات مدرن."

"مارک پری" نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی در کتاب"کسوف؛ آخرین روزهای سیا" در ارتباط با حمایت‌های اطلاعاتی آمریکا از صدام، می‌نویسد:"در ماه اوت 1986 سازمان سیا یک سیستم بسیار پیچیده و امن ایجاد کرد که واشنگتن را مستقیما به عراق وصل می‌کرد. برای دو ماه متوالی صدام حسین از طریق ایستگاه بغداد، اطلاعات مستقیمی درباره آرایش‌های نظامی ایران دریافت می‌داشت. این مرکز همچنین قادر بود اطلاعات بسیار دقیقی را برای فرماندهان عراق تهیه کند. این اطلاعات برای آن ارائه می‌شدند که فعالانه به رژیم عراق علیه ایران برتری و امتیاز بدهد."

در این خصوص، بر اساس گزارش نشریه "فارین پالیسی"، آمریکا در جریان جنگ ایران و عراق با وجود اطلاع از تصمیم عراق برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی در اختیار عراق گذاشت. این کمک‌ها پس از پیش‌بینی پیروزی‌های راهبردی ایران در جبهه‌های نبرد و برای جلوگیری از پیروزی ایران در اختیار عراق گذاشته شد.

البته حمایت‌های اطلاعاتی آمریکا از رژیم بعث صدام، نه در برهه زمانی عملیات کربلای 4 که حتی پیش از آغاز جنگ نیز صورت گرفته است. در این زمینه براساس اسناد منتشره، آمریکا اطلاعات حساس نظامی ایران را که از طریق ملاقات با رجال سیاسی و نظامی مخالف انقلاب جمع‌آوری کرده بود، از طریق عربستان سعودی به دست سازمان اطلاعات عراق می‌رساند.

همچنین در گزارشی که در سال 1997 توسط دانشگاه فلوریدای آمریکا منتشر شد، نیروی هوایی آمریکا، در سپتامبر 1980 تعداد پنج فروند هواپیمای شناسایی آواکس را جهت شناسایی عملیات‌های هوایی نیروی هوایی ایران و اطلاع‌رسانی آن‌ها به ارتش عراق، به عربستان سعودی منتقل کرد.

آمریکا علاوه بر جنایت علیه بشریت در جنگ تحمیلی هشت ساله، در جنگ نرم علیه ایران نیز کوتاهی نکرده است. به‌عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم آمریکا برضد کشورمان، "تضعیف و نابودی اعتقادات دینی مسلمانان ایران" را می‌توان نام برد.

در راستای زدودن دین از جامعه و تهاجم فرهنگی به اعتقادات مسلمانان، "مسیحی‌سازی" نسل مسلمان ایرانی در دستور کار سرویس جاسوسی این کشور قرار گرفته و هنگامی که ماموران اعزامی این کشور به ایران در دام دستگاه قضایی کشور گرفتار شوند،‌ فریاد نقض حقوق بشر توسط آنها سر داده می‌شود.‌

باید افزود، این کشور یکی از پایگاه‌های اصلی تربیت و اعزام مبلغین مسیحیت صهیونیستی- یا به‌عبارت دیگر جاسوسان و جلوداران استعمار کشورها- به کشورهای دیگر از جمله ایران است.

مشارکت سرویس جاسوسی آمریکا(سیا) در تاسیس فرقه جماعت ربانی در ایران، راهبری و تشویق افراد به راه‌اندازی کلیساهای غیر قانونی خانگی، اعزام جاسوس به ایران و صدها خیانت دیگر در کارنامه عملیاتی جنگ نرم این کشور، به چشم می‌خورد.

بودجه هنگفتی که توسط دولت آمریکا برای تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی، چاپ، تکثیر و توزیع اقلام تبشیری، راه‌اندازی سازمان‌های به‌اصطلاح خدمات مسیحی و ... مصرف می‌شود، نشانه‌ای از طراحی و اجرای یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی و عقیدتی علیه مبانی عقیدتی اسلام با هدف نابودی فرهنگ اسلامی مردم ایران و در نتیجه بازگشت سلطه این کشور بر ایران است.

از طرف دیگر نقض گسترده حقوق بشر توسط آمریکا با ایجاد زندان‌های مخفی و مخوفی چون: گوانتانامو، ابوغریب و ... از جمله جنایت‌های این کشور بوده که به‌جای اینکه از اقدام خود سرافکنده باشد، برعکس با ژست حمایت از حقوق بشر در امور داخلی کشورهای مستقلی مانند ایران نیز دخالت می‌کند که نمونه آن را می‌توان در قطعنامه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درباره آزادی سعید عابدینی مشاهده کرد.

برخورد تبعیض‌آمیز با شهروندان سیاه‌پوست و کشتار آنها در این کشور، ایجاد و حمایت از گروهک‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق جهان، پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر رژیم‌های متجاوز و ظالم دنیا و ... تنها گوشه‌ای از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا است که رسانه‌های متعدد در اختیار این کشور، اجازه نمی‌دهند صدای مردم مظلوم آسیب‌ده از این جنایات، به گوش مردم جهان برسد.

آمریکا کشوری است که گروهک تروریستی منافقین را از لیست فرقه‌های تروریستی خارج کرد و اعضای این فرقه خون‌آشام در رسانه‌های این کشور نفوذ داشته و در کنگره آمریکا نیز رفت و آمد کرده و این در حالی است که بیش از بیست و پنج‌هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه ایران و عراق توسط آنها به شهادت رسیده‌اند.

پشتیبانی مادی و معنوی از گروهک‌های تروریستی جیش العدل، پژاک، جند الشیطان و ... در ایران و النصره،‌ القاعده، داعش و ... در کشورهای عراق و سوریه خوی درندگی و تروریست بودن آمریکا را عیان‌تر از همیشه به افکار عمومی بیدار و بی‌طرف دنیا نشان می‌دهد.

آیا این حمایت‌ها به‌جز شریک بودن در خون‌ریزی، قتل، جنایت و ترور معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟ با وجود این، آمریکا با وقاحت تمام درباره حقوق بشر صحبت می‌کند که پر واضح است، باید به حال این حقوق بشر تاسف خورد.  

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۴/۰۳/۳۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۲)

ای کاش به خیانت های نهضت به اصطلاح آزادی هم اشاره می کردی تا هم پیاله های امریکا که کربلای چهار را لو دادن و باعث شهید شدن نیروهای ایران شدند بیشتر شناخته بشوند.
دستتون درد نکنه هم تو خوب وادی پا گذاشتید و هم از خوب زاویه ای به مطلب نگاه کردید خدا خیرتان بدهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی