رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه دی ۷ ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

معرفی کتاب/شورش اشرافیت بر جمهوریت

کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت" در 525 صفحه به‌انضمام تصاویر رنگی توسط حمیدرضا اسماعیلی تألیف شده و مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، حوادث و وقایع بعد از انتخابات دهمین دوره‌ ریاست جمهوری و تمکین نکردن نامزدهای انتخاب نشده به قانون و رأی مردم، در یک نگاه غلبه‌ روح طاغوتی و زیاده‌خواهی را جلوه‌گر می‌کند که شایسته‌ی واکاوی و ریشه‌یابی دقیق‌تر است.

در این راستا "حمیدرضا اسماعیلی" با نگاشتن کتاب "شورش اشرافیت بر جمهوریت"، با نگاهی به گفتمان دوم خرداد و راهبردهای میرحسین موسوی در انتخابات، دلایل اقبال مردم به احمدی‌نژاد را بررسی کرده و به تلاش‌های جبهه‌ دوم خرداد برای دامن‌زدن بر شایعه تقلب و آشوب‌آفرینی می‌پردازد.

حمیدرضا اسماعیلی این کتاب را با استفاده از نظرات "عبدالکریم سروش، حسین بشیریه، سعید حجاریان و رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه"، در پیش‌گفتار، نه فصل و سخن پایانی تألیف کرده است.

 شکل‌گیری و برخی مؤلفه‌های ایدئولوژی تجدیدنظرطلبان، فرایند دست‌یابی به نامزد انتخاباتی، راهبرد تبلیغاتی و گفتمان انتخاباتی میرحسین موسوی و گفتمان محمود احمدی‌نژاد از انتخابات نهم تا دهم ریاست‌جمهوری، عناوین چهار فصل اول کتاب را تشکیل می‌دهند.

عنوان‌های فصل‌های پنجم تا نهم نیز به ترتیب، بررسی نتیجه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری با روش "تحلیل گفتمانی"، شواهد آگاهی جبهه دوم خرداد از سلامت انتخابات، شورش بر جمهوریت، نقش و تلاش دولت‌های بیگانه و اپوزیسیون و نقش رهبری در پیروزی ملت و شکست آنارشیسم مخملی هستند.

در پیش‌گفتار کتاب چنین آمده است: "مطابق آنچه که در این کتاب بررسی خواهد شد در انتخابات دهم ریاست جمهوری، ایدئولوژی تجدیدنظرطلبانه به یاری طبقه اشرافی جامعه آمد و به ایدئولوژی مبارزاتی این طبقه برای شورش بر جمهوریت تبدیل شد و در واقع تلاش کرد سرکشی این طبقه در برابر مردم‌سالاری را به روش‌های مختلف توجیه کند."

نقش کشورهای غربی در فتنه 88 نیز از نگاه مؤلف مغفول نمانده و درباره نقش عملیاتی انگلیس در آشوب‌های پس از انتخابات می‌نویسد: "در عرصه عملیاتی نیز انگلیس اقدامات زیر را انجام داد: تلاش جهت اعزام عوامل نفوذی خود به ایران جهت خراب‌کاری و تشدید آشوب‌ها، همکاری با منافقین و تسهیل امکانات تردد آن‌ها به ایران جهت خراب‌کاری، ‌برگزاری جلسات هماهنگی عملیاتی بر ضد نظام ایران در کشورهای همسایه و تأمین مالی آشوب‌گران."

حمیدرضا اسماعیلی در فصل پایانی کتاب با اشاره به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در پیروزی ملت و شکست فتنه 88 به جوانب مدیریت داهیانه معظم‌له پرداخته و گوشه‌ای از سخنرانی‌های ایشان مربوط به آن روزها را آورده است.

گفتنی است، کتاب شورش اشرافیت بر جمهوریت در سال 1391 برگزیده نخستین جشنواره کتاب مقاومت-جایزه ادبی شهید آوینی- شد و از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی