رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه خرداد ۶ ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ق.ظ

«شبهه‌پژوهی» در نقد کتاب‌های ضدشیعی منتشر شد

کتاب دو جلدی «شبهه پژوهی» در پاسخ به شبهات ضدشیعی فرقه ضاله وهابیت منتشر شد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، «آن‌گاه که صحابه را شناختم» عنوان کتابی با نام‌های مختلف از جمله «صحابه را به دست آوردم، بدون اینکه اهل بیت را از دست بدهم» است که توسط وهابی‌ها و به صورت گسترده در بین حاجیان و فضای مجازی منتشر شده است.

«ابوخلیفه علی بن محمد القضیبی» نویسنده کتاب مدعی است که زمانی شیعه بوده و با تحقیق و تفحص مذهب اهل سنت و جماعت را پذیرفته است، به همین منظور حجت‌الاسلام سیدمحمد یزدانی به نقد این کتاب در قالب دو جلد با عنوان «شبهه پژوهی» پرداخته است.

 در این کتاب ضمن پاسخگویی به مهم‌ترین شبهات مطرح شده توسط این وهابی در قالب 20 گفتار ثابت شده است که این فرد هیچ گاه شیعه نبوده، بلکه هدف او از طرح این ادعا، ایستادگی در برابر امواج خروشان گسترش مذهب اهل بیت در میان متفکران و اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان بوده است.


 

جلد دوم این کتاب اختصاص به نقد کتاب «وحدت و شفقت میان صحابه و اهل بیت» دارد که سال‌های‌های گذشته و به زبان‌های مختلف میان حاجیان کشورهای مختلف در عربستان سعودی منتشر شده است،‌ نویسنده وهابی تلاش کرده با برداشت‌های نادرست از آیات قرآن و استناد به روایات ساختگی، ثابت کند که میان اهل بیت(ع) و صحابه هیچ اختلافی نبوده است و همه مطالبی که توسط دانشمندان مسلمان در این زمینه گزارش شده، دروغ و خلاف واقع است.

در جلد دوم شبهه پژوهی نیز پاسخ به شبهات این کتاب، در قالب 20 گفتار پرداخته شده که تلاش دارد با استناد به روایات صحیح السند و گزارش‌های ثبت شده در کتاب‌های مورد قبول وهابی‌ها حقایق و اتفاقات صدر اسلام را موشکافی کند.



مهم‌ترین شبهات پاسخ داده شده در این دو جلد می توان به مواردی نظیر نامگذاری فرزندان اهل بیت(ع) از نام خلفا، شهادت صدیقه شهیده از منابع شیعه و سنی، دلیل عدم دفاع امیرمؤمنان(ع) از صدیقه شهیده(س)، نذر برای غیر خدا، اتهام سب و لعن به صحابه، ازدواج موقت، ارتداد صحابه، بررسی آیاتی که اهل سنت برای اثبات عدالت تمام صحابه به آن‌ها استناد می‌کنند، عزاداری، نوحه خوانی، سینه‌زنی و گریه، مصداق اهل بیت(ع) در آیه تطهیر، دلیل فرقه‌گرایی میان شیعیان، سرگردانی شیعیان در شناخت امام در برخی  دوران‌ها، ولادت امام زمان(عج) در منابع اهل سنت و خشونت در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به تهران، خیابان پانزده خرداد، مسجد امام، بازار سلطانی، طبقه فوقانی، پلاک 29، انتشارات دارالکتب الإسلامیه، تلفن: 02155620410، مشهد، چهار راه شهدا، بین بهجت 4 و 6، نشر اعتقاد ما، تلفن: 05132256615 یا قم، خیابان آیت‌الله مرعشی(ارم)، جنب مدرسه آیت‌الله گلپایگانی، کتاب فروشی دارالقرآن الکریم، تلفن: 02537703076 مراجعه کنند./فارس 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی