رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه آبان ۵ ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

معرفی کتابِ لبخند مسیح

کتاب "لبخند مسیح" که داستانی درباره مسلمان شدن یک مسیحی است، توسط سارا عرفانی در 117 صفحه نگاشته شده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، درون‌مایه داستان لبخند مسیح، گفتگوی نوشتاریِ مجازی دو نفر از شخصیت‌های داستان به نام‌های "نگار و نیکلاس" است که اولی دختری مسلمان از ایران و دومی پسری مسیحی از غرب است.

در سراسر این داستان، حس کنجکاوی بشر برای به دست آوردن حقیقت موج می‌زند تا جایی که سوال و جواب‌های رد و بدل شده بین دو نفر، باعث تشرف نیکلاس مسیحی به اسلام می‌شود.

از یک طرف، داستان لبخند مسیح اطلاع کم مردم جوامع غربی از مبانی اعتقادی اسلام را نمایش می‌دهد و از طرف دیگر، لزوم استفاده بهینه از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی به جویندگان حقیقت در سوی دیگر کره خاکی را بیشتر گوشزد می‌کند.

داستان لبخند مسیح که ساختار نسبتا مناسبی برای ارسال پیام به مخاطب خود دارد، نشان می‌دهد ذهن‌های جستجوگر و در عین حال خسته از دنیای ماشینی غرب هستند که به هر شکلی به دنبال رسیدن به واقعیت هستند و در آن، نیکلاس مسیحی عاشق جاذبه‌های اسلام شده و گره‌های ذهنی خود را با پرسش از نگار باز می‌کند.

داستانِ پیش‌گفته، بر اساس باورهای دینی و با محوریت علاقه یک مسیحی به شناخت اسلام نوشته شده است؛ هرچند که رگه‌هایی از تمایل شخصیت مسلمان قصه به آمدن نماینده‌ای مسیحی از غرب دیده می‌شود و این موضوع با محتوا و پیام اصلی داستان که گرایش یک مسیحی به اسلام است، تناقض دارد.

در انتهای داستان لبخند مسیح، نیکلاس که حالا یک تازه مسلمان است در یک ماموریت کاری به ایران سفر کرده و پس از دیدار با نگار به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد که البته با مخالفت او مواجه می‌شود.

از جمله موارد موفقیت این داستان، می‌توان به ترسیم فضایی از عمق اعتقادات و معنویت متبلور شده در جوامع شرقی توسط نویسنده اشاره کرد که این محیط برای یک فرد دل‌خسته از دنیای مادی غرب، بسیار جذاب بوده و این "کششِ فطری" را سارا عرفانی به‌خوبی در وجود فردی به‌نام نیکلاس در قالب داستان نشان داده است.  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی