رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مساله نفوذ در دهه اول انقلاب نیز جدی بود، به پنج خط جریانی نفوذ اشاره کرد که از جمله آنها جریان‌های «التقاطی،‌ منافقین» و «متحجر از جمله انجمن حجتیه» بودند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، مناظره «از تسخیر تا نفوذ» با محور بررسی تلاش آمریکا برای نفوذ در شرایط پسابرجام صبح امروز چهارشنبه 6 آبان در خبرگزاری فارس بین محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و رضا سراج تحلیلگر مسائل استراتژیک برگزار شد.

رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به سؤالی درباره سیر تاریخی جریان نفوذ پس از انقلاب، با بیان اینکه ابتدا باید معنای نفوذ را تعریف کنیم، گفت: امام در فرازی از سخنان خود تصریح دارد که استکبار جهانی وقتی از روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد و ارعاب و تهدید کارگر نشد به تقویت راه‌های نفوذ خود پرداخت.

وی افزود: ‌انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها تلاش بسیاری کردند که جریان روحانیت در کشور ما تقویت نشود و اساساً خلع لباس روحانیت را نیز در دوران رضاخان کلید زده شد اما جریان روحانیت تقویت و انقلاب اسلامی پیروز شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: دشمنان از راه ارعاب و زور می‌خواستند با جمهوری اسلامی ایران برخورد کنند اما این راه کارگر نشد بنابراین آمریکا و انگلیس از شبکه نفوذ قدیمی که در ایران صورت داده بودند ناگزیر به بهره‌گیری از آن شدند.

سراج معتقد است که انقلاب در دهه اول خود درگیر جریان نفوذ شد و 5 خط جریانی نفوذ را پشت سر گذاشت که نفوذ «لیبرال‌ها، ملی‌گراها»، جریان‌های «التقاطی،‌ منافقین»، «الحادی همچون حزب توده و مارکسیست»، جریانات «متحجر از جمله انجمن حجتیه» و «خط نفوذی که توسط باند مهدی هاشمی معدوم» که در اطراف «آیت‌الله منتظری» صورت گرفته بود.

وی اضافه کرد: امام با علم بر اینکه نفوذ یک حربه بسیار مهم است خیلی هوشمندانه سعی کرد با جریان نفوذ مقابله کند، بنابراین ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در تهران با زمینه‌سازی امام راحل توسط دانشجویان برای مقابله با نفوذ انجام شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: اتفاقاً تسخیر لانه جاسوسی سبب شد منفذهای یک خط نفوذ قوی بسته شود و ماجرا از این قرار بود که حضرت امام در 12 آبان یعنی یک روز قبل از تسخیر لانه جاسوسی در پیام به طلاب امور دینی خواستند با قدرت تمام مبارزات خود را علیه آمریکا گسترش دهند.

سراج علت پیام امام به طلاب را پناه دادن آمریکایی‌ها به شاه و دیدار بازرگان و ابراهیم یزدی با برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر (رئیس‌جمهوری آمریکا) دانست.

وی تأکید کرد: پناه دادن آمریکا به شاه سبب شده بود که انگیزه‌ای برای مبارزه با آمریکا در ایران صورت بگیرد و دیدار نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه دولت موقت با مشاور امنیت ملی کارتر سبب شده بود تا تصاویری به بیرون درز کند و سبب ناراحتی عموم شود و این دو مقوله سبب برجسته شدن خط نفوذ در ایران شده بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: دانشجویان در یک موقعیت‌شناسی لانه جاسوسی را اشغال و حضرت امام نیز این حرکت را انقلاب دوم عنوان کرد بنابراین اشغال خانه جاسوسی منفذ اولین جریان قوی نفوذ را مسدود کرد.

سراج خاطرنشان کرد: در مسئله تسخیر لانه جاسوسی افرادی که با این سفارتخانه همکاری می‌کردند با نام مستعار محمد توکلی که در حقیقت توسلی بود به علاوه امیر انتظام ارتباطشان با این سفارتخانه بر ملا شد بنابراین نگرانی ما به جا بود.

وی با بیان اینکه دولت موقت در مقابله با تسخیر سفارتخانه آمریکا ترفند استعفا را اتخاذ کرد، گفت: آنها می‌خواستند امام را با استعفای خود تهدید کرده و دو راه حل را پیش روی امام بگذارند؛ آنها (دولت موقت) حتی فکر نمی‌کردند که امام با استعفای آنها موافقت کند.

کارشناس مسائل استراتژیک، باز گذاشتن دست دولت و عدم مزاحمت از سوی نیروهای انقلابی و آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی دو خواسته دولت موقت برای بازپس گیری استعفایش عنوان کرد./ فارس 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی