رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

کتاب «قره‌العین: زندگی، عقیده و مرگ» نوشته مهدی نورمحمدی از سوی انتشارات علمی به چاپ چهارم رسید.


به گزارش رهپویان هدایت به نقل از خبرگزاری مهر: یکی از شخصیت­‌های تاریخی که تاکنون چهره واقعی او به درستی شناخته نشده است، «ام­‌السلمه برغانی» ملقب به طاهره قره­ العین است. جای شگفتی است که در مورد بسیاری از وقایع سرگذشت وی و از جمله: نام حقیقی، تاریخ تولد، چگونگی ایمان آوردن به باب، تاریخ عزیمت به کربلا، چگونگی کشته شدن و محل دفن وی دانسته­‌های روشنی وجود ندارد و منابع موجود، اطلاعات یکسانی را در این خصوص ارائه نکرده‌­اند که همین مسئله، باعث شده است چهره واقعی او بیشتر در غبار ابهام‌­ها، افسانه­‌ها و دروغ‌­ها پنهان شود.

با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی جامع که دربرگیرنده تمامی وقایعِ سرگذشت این شخص باشد، انجام نشده است، نگارنده بر آن شده با بهره­‌گیری از کتب تاریخی (موافق و مخالف) و اسناد نویافته، چهره واقعی او را ترسیم کند.

در کتاب حاضر علاوه بر شرح حال، اشعار وی نیز به چاپ رسیده و با توجه به اسناد متقن اثبات شده که شعر «گر به تو افتدم نظر چهره به چهره رو به رو» به طور قطع و یقین از طاهرای کاشی بوده و سروده طاهره قره ­العین نیست.

همچنین با دلایلی ثابت شده است که نقاشی­‌ای که مادام دیولافوآ در کتاب خود به چاپ رسانده، به طور قطع و یقین، تصویر قره ­العین نیست، چون دیولافوآ ۳۰ سال بعد از کشته شدن قره ­العین وارد ایران شده و نقاشی یاد شده به هیچ وجه نمی‌­تواند مربوط به قره ­العین باشد.

از ویژگی‌های این کتاب، تحلیل و جمع‌­بندی نهایی است که با عنوان «سخن پایانی» در آخر سرگذشت قره‌­العین به چاپ رسیده است. یکی از موارد مهم این نتیجه گیری، اثبات وابسته نبودن او به بهائیت است که این موضوع، به شدت مورد بهره ­برداری شدید تبلیغاتی این فرقه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بعد از چاپ این کتاب در آبان سال ۱۳۹۴، چاپ دوم آن در آذر ماه سال ۹۴ و چاپ سوم و چهارم در تیر ماه و دی‌ماه سال ۱۳۹۵ روانه کتابفروشی‌ها شده است.

مطالعه بیشتر:

+آیا قره‌العین بهائیان واقعا طاهره بود؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی