رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

ثابت پاسال - بهائیت


1- حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال در سال 1282 شمسی در یک خانواده‌ بهائی در تهران به دنیا آمد. اجداد او از یهودیان کاشان بودند و پدر او در اواسط عمر به فرقه ضاله بهائیت گرویده بود.

 

2- او به واسطه ارتباط با امیر هوشنگ دولو قواد مخصوص شاه و نیز در دست گرفتن انحصار مراسلات پستی در دوره رضاخان پهلوی ثروتی چشم‌گیر اندوخت.


3- با شروع جنگ جهانی از کشور خارج شد و به آمریکا رفت. در پی کودتای 28مرداد 1332 به ایران بازگشت و دور تازه‌ای از اقدامات اقتصادی خود را آغاز نمود.


4- او در این زمان علاوه بر این که نماینده و مباشر تام الاختیار بهائیان ایران (سررشته دار امور اقتصادی شرکت امناء) بود از سوی آمریکاییان ماموریت داشت تا بازار مصرف کالاهای آنها را در داخل کشور فراهم کند.

 

5- نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ثابت پاسال در این دوره نشان می‌دهد که تمام این فعالیت‌ها با همکاری دوستان یهودی و بهائی ثابت پاسال، غصب اراضی مردم و حمایت کارتل‌ها و تراست‌های آمریکایی صورت گرفته است.

 

6- پاسال با کمک شرکت امناء (کارتل اقتصادی فرقه بهائیت) توانست نخستین شبکه تلویزیونی را سال 1337 در کشور را تاسیس کند تا به گفته خود از آن برای ترویج عقاید این فرقه ضاله استفاده نماید.

 

7- حبیب ثابت از رژیم صهیونیستی حمایت‌های بی‌شماری می‌کرد و در جریان جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل وظیفه جمع‌آوری کمک برای اسرائیل را بر عهده داشت، بر اثر همین خوش‌خدمتی‌ها نام  خیابانی  در تل اویو را "تل حبیب" به نام وی نامگذاری کردند.


8- اسناد بسیاری در دست است که نشان می‌دهد وی با سرمایه شرکت امناء - سرمایه هنگفت جامعه بهایی- و با پشتوانه سران بهاییان به ثروت عظیم و افسانه‌ای دست یافته است. دقیقاًَ به همین دلیل است که حبیب در هیچ حال از خدمت به فرقه بهائیت فروگذار نبود و خانه مجلل وی(کاخ سنگی خیابان جردن) همیشه محل رفت و آمد و محل برگزاری سلسله جلسات هفتگی اعضا و سران بهائیت بوده است.

 

9- با نزدیک شدن به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی حبیب ثابت از ایران گریخت و به آمریکا رفت. در این کشور مدیریت یکی از حضیره های بهائیت را برعهده گرفت و همواره سخنانی علیه انقلاب اسلامی بیان می‌کرد تا آنکه در اسفند 1368 ازدنیا رفت. رادیو اسرائیل در بخش خبری خود مرگ او را «ضایعه بزرگ» نامید. 


خبر مرتبط:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی