رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

کلیسای جماعت ربانی بدون اخذ مجوز از سازمان بهزیستی با راه اندازی و ادامه به کار کمپ ترک اعتیاد خود توانست در میان این قشر نفوذ کند. آنچه از این نفوذ حاصل شده تربیت مبشرینی جهت اشاعه مسیحیت صهیونیستی در سطح جامعه است.

انجمن رهپویان هدایت: در قسمت قبل به تاسیس و شروع به کار کمیته نجات معتادین پرداخته شد. در یادداشت حاضر رشد فعالیت های این مرکز و چگونگی بهره گیری کلیسا از آن با هدف مسیحی سازی افراد و عضو گیری برای فرقه مسیحیت تبشیری مورد بحث و بررسشی قرار می گیرد.

رشد و گسترش فعالیت‌ها

به این ترتیب با تصویب آیین نامه فوق، فعالیت­های کمیته نجات از گستردگی بیشتری برخوردار شد. کمی پس از این تصویب، کمیته با تغییرات ساختاری مواجه شد و مدیریت آن بر عهده هانری مانوکیان قرار گرفت. هانری مانوکیان 19 بهمن سال 1333 در یک خانواده ارمنی زبان تهرانی متولد شد و در محله بهجت آباد رشد کرد. در سنین نوجوانی پدر و مادرش از یکدیگر جداشدند و او نزد پدر بزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کرد. همین زمان درگیر اعتیاد به هروئین شد. سال 1350 به خدمت سربازی رفت و پس از پایان دوره ضرورت به دلیل اعتیاد به به زندان افتاد. 24 سالش بود که در زندان با یوسف نازنین آشنا شد. کمی پس از این آشنایی و اسکان در خانه نجات او سال 1358 جذب فرقه مسیحیت تبشیری شده به مسیحیت پروتستان گروید. نخستین فعالیت کلیسایی او به حضور تمام وقت در کتابفروشی کلیسا -که به نام انتشارات حیات ابدی شناخته می‌شد-، زیر نظر لوکاس یقنظر باز می‌گردد. دو سال بعد شبانی جلسات کلیساهای خانگی و ترویج مسیحیت صهیونیستی میان معنادین را بر عهده گرفت. سال 1364 ازداوج کرد و  همزمان تلیلغ در میان معتادان را در خانه خود ادامه می‌داد تا این که در سال 1376 با شروع رسمی فعالیت کمیت نجات معتادین به آنجا منتقل شد. پس از اعدام مسئول کلیسای مشهد (حسین سودمند) به جرم فساد اخلاقی وی به سمت شبانی این کلیسا برگزیده شد. هانری مانوکیان از این زمان وظیفه تبلیغ مسیحیت تبشیری در شهر مشهد را بر عهده داشت. این برهه از اقدامات او تا میانه دهه 80 شمسی ادامه داشت از این زمان اقدامات تبلیغی او سطح وسیعتری به خود گرفت و در پی همین رشد اقدامات، سرانجام در 15 آذر سال 1384 به عنوان کشیش دستگذاری شد. 

در این برهه بیشتر تمرکز فعالیت های تبلیغی و تبشیری او بر روی قشرهای خاص جامعه از جمله اشخاص طرد شده، معتادان، بی‌سرپرستان و ... معطوف شد. با بسته شدن کلیسای جماعت ربانی او نیز از کشور گریخت و در ترکیه به فعالیت های تبشیری خود ادامه داد. او که بر اثر سال ها اعتیاد به بیماری های گوناگونی دچار شده بود سرانجام در دوم دی ماه سال 1395 و در ترکیه از دنیا رفت. در ادامه کارنامه کمیته نجات در دوره هانری مانوکیان بررسی خواهد شد.

مسیحیت تبشیری

هنری مانوکیان و ورویر آوانسیان دو میسیونر مسیحی کمیته نجات

چنانچه در گزارش کشیشان و خادمین مربوط به سال 1999 آمده مانوکیان از مرداد سال 1376 مدیریت کمیته نجات معتادین را بر عهده داشته است.

در این زمان هشت سال از فعالیت او در کلیسای ربانی مرکز می‌گذشت. مانوکیان حال جزو هیئت رهبران کلیسای مرکزی تهران بود. وی در کنار این فعالیت، عضویت در هیئت شبانی، موعظه در کلیساها، شبانی کلیسای خانگی، تعلیم نوایمانان و انجام امور اداری شورای جماعت ربانی را نیز انجام می‌داد. وی همچنین در کمیته نوایمانان کلیسای مرکز و کمیته باغ شورا هم عضویت داشت. اما بیشترین فعالیت او در کمیته نجات متمرکز بود. وی روزانه هشت ساعت در کمیته حضور پیدا می­کرد. بنابراین دوره او را می‌توان دوره رشد و گسترش بیشتر فعالیت کمیته نجات دانست. بررسی اقدامات او نیز این را نشان می­دهد.

بر اساس اسناد وی همواره می­کوشید تا به اقدامات کمیته نجات عمق بیشتری دهد. به این منظور سه سال پس از فعالیت درخواست افزایش بودجه کرد. این درخواست باهدف گسترش فعالیت انجام گرفت به این منظور مانوکیان از هیئت مدیره خواست تا سقف هزینه مالی کمیته را به 350 هزار تومان افزایش دهد.

دبیر هیئت مدیره شورا سورن سرکیسیان در نامه­ای موافقت این شورا با درخواست یاد شده را اعلام کرد به این ترتیب بودجه سالانه به این مقدار افزایش یافت و این به مفهوم بستر سازی برای رشد بیشتر کمیته نجات بود.

پس از افزایش بودجه، مانوکیان محل خانه نجات را نیز تغییر داد و سال 1380 فعالیت کمیته نجات خادم آباد به شهریار در حومه تهران منتقل شد. در پی آن با اجاره خانه­ای در این منطقه فعالیت خود را ادامه داد. در پایان این سال مدیر کمیته"مانوکیان" ازز هیئت مدیره کلیسا درخواست خرید این ملک را می­کرد تا این کمیته برای همیشه یک مکان ثابت پیدا کند. در این نامه بودجهه مورد نیاز جهت خرید ملک را 600 میلیون ریال برآورد شده است.

در همین زمان با ارائه درخواست دیگری از هیئت مدیره می خواست تا بودجه تنخواه گردان ماهیانه خانه نجات را بار دیگر افزایش و به 500 هزار تومان ارتقا دهند. پس از ارائه این درخواست ادوارد هوسپیان مهر اسقف وقت کلیسای جماعت ربانی با نوشتن نامه­ای به دفتر خانم دکتر رحیمی مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درخواست مساعدت این سازمان را می­کرد. در بخشی از این نامه درخواست­های کمیته نجات چنین آمده:

1- پرداختی ودیعه مسکن جدید 3 میلیون تومان

2- در اختیار نهادن خودرویی جهت ایاب و ذهاب مدیر این کمیته

3- تامیـن هزینه­‌های بهداشتی و درمانی اعضا از جمله دارندگان بیماری­های خونی

4- دریافت مجوز رسمی

به این صورت سران کلیسا سعی کردند تا با ارائه درخواست و دریافت مجوز به کار خود شکل قانونمند داده و از برخورد احتمالی با آن جلوگیری به عمل آورند.

دو چهره از هنری مانوکیان

این درخواست با پاسخ مناسبی همراه نشد اما سران کلیسای ربانی مرکز و در راس آنها هانری مانوکیان که توسط سازمان‌های مالی آمریکایی حمایت مالی می‌شدند تلاش خود را برای گسترش هر چه بیشتر اقدامات به کار بستند. مانوکیان در این سال (1380) از تعالیم آماده شده برای کمیته که توسط خود او داده شده بود کتابی تدوین کرد. او همچنین کوشید تا شعباتی از مرکز نجات در شهرستان‌ها تاسیس کند تا به وسیله آن اقدامات تبلیغی خود را وسعت بخشد. دو سال بعد یعنی در سال 1382مانوکیان تلاش کرد تا به وسیله چرخش به گذشته باز هم اقدامات خود را گسترش دهد. برای بیان این چرخش نخست اشاراتی مختصر لازم است. چنان چه در ابتدای نوشتار آمد بنیانگذاران ابتدایی کمیته یعنی یوسف نازنین از فارسی زبانان‌ و مسلمان مسیحی شده بود و در میان تمامی معتادین چه فارسی زبان و چه غیر از آن کار می‌کرد. اما صاحب مانیفست فعالیت کمیته یعنی ژرژ هوسپیان مهر در اهداف ابتدایی خود تنها اقدام میان آشوری ها و ارامنه معتاد را به عنوان هدف ذکر کرده است. اما این رویکرد از همان ابتدا رعایت نمی‌شد تا این که در سال 1382 مانوکیان کوشید تا این مسئله را رسمیت داده و به صورت قانون درآورد. وی در این سال از هئیت مدیره خواست تا با پذیرش فارسی زبانان در کمیته نجات موافقت کنند. هیت مدیره این درخواست را در جلسه مورخ  10/4/1382 مطرح کرد و به تصویب رساند. 

آخرین تصاویر موجود از هنری مانوکیان/ اعتیاد شدید کبد او را از کار انداخت

بنابراین مانوکیان توانست فعالیت خود میان فارسی زبانان را بیشتر کرده و با جذب معتادین فارسی زبان که بیشتر مسلمان زاده بودند، مسیحیت صهیونیستی را در میان مسلمانان گسترش دهد. بدین ترتیب می­توان گفت کلیسای جماعت ربانی بدون اخذ مجوز از سازمان بهزیستی با راه اندازی و ادامه به کار کمپ ترک اعتیاد خود توانست در میان این قشر نفوذ کند. آنچه از این نفوذ حاصل شده تربیت مبشرینی جهت اشاعه مسیحیت صهیونیستی در سطح جامعه است. ضمن اینکه اسناد به دست آمده از کلیسای جماعت ربانی نشان از همگامی این کلیسا و انجمن NA دارد.


اخبار مرتبط:

بررسی فعالیت‌های کلیسای جماعت ربانی مرکز/ کمیته نجات معتادین (1)

بررسی فعالیت‌های کلیسای جماعت ربانی مرکز/ کمیته نجات معتادین (2)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی