رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مرداد ۹ ۱۳۹۸، ۰۵:۲۰ ب.ظ

فقدان اجتهاد در فرقه گنابادیه

اقطاب فرقه صوفیه گنابادی از به کار بردن لفظ مجتهد پرهیز می نمودند و رجوع به فقها و مجتهدین را به معنای رجوع به طاغوت بر می شمارند!

رهپویان هدایت: آقای ملاعلی گنابادی یکی از اقطاب  نامی این فرقه، مراجعه به فقیه جامع الشرایط را که یک اصل مسلم عقلی و نقلی شیعی می باشد را انکار کرده و حکم فقها عظیم الشان را به عنوان حکم طاغوت می داند.

وی مراجعت وکسب تکلیف از مجتهدین و مراجع تقلید را  به شدت نفی می کند و این درحالی است که صوفیه وقتی به بیان حدود اختیارات سران خود می پردازد عنوان می کنند که مرید باید مانند مرده ای در دست قطب باشد و در برابر دستورات او هیچ اختیاری از خود نشان ندهد.

 ملا علی گنابادی  قطب فرقه گنابادیه، ادله و احادیثی معتبری که امر به رجوع مجتهد جامع شرایط را اثبات می کند از اساس منکر شده  و بدون ارائه دلیل و مدرکی مستدل، مریدان خود را از مراجعه به فقها منع نموده است.

در حقیقت خوی انحصارطلبی سران متصوفه به حدی شدید و غلیظ است که رجوع مردم به عالمان موجب رنجش خاطر آن ها گشته و از اینرو به مقابله با عالمان برخواسته اند.

اکثریت اعضای فرقه های متصوفه افرادی هستند که از بضاعت علوم دینی لازم برخوردار نبوده و از این حیث به این جریانات پیوسته اند که بزرگان فرقه برای عدم آگاهی پیروان از انحرافات، آنان را از رجوع به مجتهدان نهی نموده اند تا با استفاده از جهل و نا آگاهی افراد منافع خود را تضمین نمایند.

حال سوال اینجاست که مریدان این فرقه ، برای دریافت احکام و مسائل شرعیه به چه کسی رجوع کنند؟ چگونه احکام اسلامی را در زندگی روزانه خود پیاده نمایند ؟

مشکل به قدری گسترش یافت که قطب فعلی فرقه گنابادیه در سالهای گذشته، بر خلاف عقیده پدرانش، مجبور شد رسما  خود را مجتهد اعلام کند و برای آسایش خاطر مریدان ، بیان داشت که  اجازه اجتهاد خودرا از علما گرفته است.

 این مجتهد خود ساخته فرقه گنابادیه، برای استنباط و پاسخگویی مسائل شرعی، چون به زبان عربی تسلط چندانی ندارد از پاسخگویی به سوالات شرعی مریدان  بازماند و ناچار مسئولیت را به یکی از مریدان هم طیف خود سپرد .

در مجموع چه می توان گفت: از یک طرف حکم فقها و مراجع تقلید طبق نظر حاج ملاعلی گنابادی ، حکم طاغوت است و از طرف دیگر به یکباره نور علی تابنده  با کسب اجازه از علما و مراجع ، مجتهد  می شود.

 فرقه ای که مدعی پایبندی به اصول شریعت اسلامی است در احکام روز مره مریدان خود  درمانده  و هیچ راهکار مناسبی را برای برون رفت از این چالش نمی تواند اتخاذ کند. این گونه رفتارهای تناقض آمیز اقطاب فرقه گنابادیه  ناشی از بیسوادی و خود شیفتگی افراطی آنان می باشد که روز به روز کفه گمراهی مریدان بیچاره سنگین تر خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی