رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه فروردين ۱۸ ۱۳۹۹، ۰۲:۵۸ ب.ظ

حتی در معنویت از سلبریتی ها تقلید می کنیم!


رهپویان هدایت: از مهمترین شبهاتی که در حوزه دین به افراد متدین و دین دار وارد می شود، شبهه چرایی تقلید و مقلد بودن است! این موضوع و شبهه با ارجاع افراد به نگاه منطقی و اینکه انسان ذاتا برای هر کاری به متخصص رجوع می کند، رفع می شود. چرا که هر فرد برای امورات مختلف خود به متخصصان و افراد دارای علم و اطلاعات رجوع می کند و در حوزه دین که بسیار تخصصی و وسیع است لاجرم باید افرادی باشند تا محل رجوع مردم قرار گیرند.

حال باید پرسید تقلید از افراد غیر متخصص و غیر آشنا با مباحث معنوی امری جایز است؟ چرا عده‌ای کاملا بدون منطق و بررسی علمی به تقلید از برخی افراد غیرمتخصص می پردازند!؟

این مهم امروزه در جامعه ما بسیار پررنگ است و افراد بسیاری به آن گرایش دارند. در واقع یکی از عوامل ترویج برخی نوشته‌ها در حوزه شبه‌معنویت‌ها و عرفان‌های بدلی، تشویق و تبلیغ این مکتوبات و آثار توسط افرادی است که در فضای حقیقی و مجازی بدون علم، برخی را به دنبال خود کشانده‌اند.

تقریبا تمامی این افراد که به دنبال جذب دنبال کننده در محیط های مجازی هستند، کاملا با مباحث علوم انسانی در ابتدا و در مرتبه ای بالاتر با مفاهیم دینی و اعتقادی به هیچ عنوان آشنایی ندارند.

 هر چند وقت یکبار در فضای مجازی و صفحات مجازی می توانید ببینید که مثلا یک کتاب از آثار نویسندگان غربی در موضوع شبه‌معنوی را یک سلبریتی و یا یک فرد چهره شده در بسترهای مجازی! معرفی می‌کند.

این رفتار در وهله اول بیشتر به بحث پرستیژ اجتماعی برای این افراد چهره شده برمی گردد. به این معنی که گرایش های شبه معنوی برای برخی ها تبدیل به یک پرستیژ و کلاس شده و نمی خواهند خود را از دایره افراد اهل مطالعه و علم! دور نگه دارند.

 مثلا گاهی خبری می آید که فلان هنرمند باشگاه یوگا تاسیس کرده‌ و یا در فلان متد عرفان های دروغین حضور پیدا کرده است و امثال این موارد تا معرفی کتب...

این رفتار علل دیگری نیز دارد و علاوه بر مورد ابتداییِ حفظ پرستیژ باید با نگاه روانشناختی هم برررسی کرد که خلأ معنویتی که در بین افراد چهره شده بوجود آمده است آنان را به ناچار به سمت و سوی معنویتی( در واقع شبه معنویتی) دم دستی، ساده، بی محتوا و بی پایه می کشاند.

واقعیت این است که وقتی شخصیت های که بیشتر برای مردم دیده می شوند و دارای امکانات  هستند، اینگونه وارد عرصه ای می شوند آحاد جامعه نیز برای اینکه از این میدان عقب نمانند از همین مسیر پیروی می کنند.

در چنین اتفاقات ناهنجاری نقش کاوش منطقی و عقلی مشخص می شود زیراکه اگر افرادی که چهره ها را دنبال می کنند به تخصص آن ها و طح سواد آنان به صورت عقلی و نه احساسی بنگرند! دیگر از آنان به عنوان یک الگو برای مفاهیم و آموزه های معنوی بهره نخواهند گرفت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی