رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه ارديبهشت ۱۷ ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲ ب.ظ

معمای سکوت قطب فعلی فرقه نعمت الهیه

دراویش فرقه نعمت الهیه در حال حاضر از دو طیف فکری و فرقه ای  مجزا از هم برخوردار است که هرکدام شان ، خودسرانه مسیر دلخواهی برای فرقه ترسیم کرده و آن را طی می کنند و تنها به فکر تأمین منافع مادی و تحقق اهداف نامشروع خود هستند.

 طیف اول شامل دراویش افراطی هستند که با قطبیت علیرضا جذبی بعد از مرگ نور علی تابنده،  با صراحت اعلام مخالفت نمودند. آنان روسای فعلی فرقه را با زبان تمسخر ، توهین  خطاب می کنند و  مغرضانه آنان را مورد نقد و انتقاد قرار می دهند.

 طیف دوم ، دراویش سنتی هستند که مدتی است که سکوت اختیار کرده و خود را سرگرم نصیحت ها و توصیه های  اقطاب و مشایخ  فرقه کرده و هیچ گونه واکنشی به تحرکات دراویش افراطی از  خود نشان نمی دهند.

 فضای مجازی متعلق به طیف افراطیون در این روزها، علاوه بر انتشار اخبار جعلی و دروغین ، فضای درون فرقه ای را آشفته و ملتهب نشان می دهد و برعکس، صفحات فضای مجازی وابسته به طیف دراویش سنتی، یک فضای آرام و آسوده را می خواهد به نمایش بگذارد.

دراویش افراطی با محوریت مصطفی آزمایش، نمایندگان فرقه را به عنوان مقصر اصلی فوت نور علی تابنده مطرح می کند. در حال حاضر سناریوهای  ساختگی مأذون خارج نشین توسط دراویش مارکسیستی در جامعه فقری اجرا می شود.

 علیرضا جذبی ، قطب جدید فرقه نعمت الهیه برخلاف نور علی تابنده ، سعی می کند با سکوت عامدانه خود، از شدت و حدت تفرقه و درگیری میان دراویش بکاهد تا بتواند با حفظ آرامش و کنترل دراویش،  در یک فرصت مناسب بهره برداری فرقه ای خود را بکند. 

خبر گذاری های وابسته به دراویش سنتی،  فقط به شرح مکتوبات اقطاب و مشایخ  پیشین فرقه بسنده کرده و  با بارگذاری فایل های صوتی ، مریدان خود را مشغول شنیدن نصیحت های تاریخ گذشته کرده است.  

  قطب فعلی فرقه نعمت الهیه ، در برابر مدعیان قطبیت که از ریشه و اساس ، مسلک فرقه را زیر سوال برده  سکوت  کرده است . مدعیان با انتشار دست نوشته های جعلی ، خود رادر میان دروایش به  عنوان جانشین نور علی تابنده معرفی می کنند. در این کارزار درون فرقه ای ، هیچ عکس العملی درقالب نامه ، بیانیه و غیره به نفع مریدان از سوی علیرضا جذبی صادر نشده است.

دراویش، راه انتخاب خود را گم کرده و نمی دانند آیا به سیاه نمایی های پوشالی افراطیون توجه کنند یا سکوت معنا دار دراویش سنتی را باور کنند آنها قدرت تشخیص سره از ناسره را ازدست داده اند که این امر، یک قدم فرقه نعمت الهیه  را به زوال و نابودی نزدیک می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی