رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه ارديبهشت ۳۰ ۱۳۹۹، ۰۴:۴۵ ب.ظ

بازار پر مشتری و غفلتی ادامه دار!

رهپویان هدایت: ترویج عناوینی چون معنویت، آرامش و شادی در سال های اخیر نشان می دهد جوان امروز بیش از همه نیازمند رسیدن به این کلیدواژه ها در زندگی است. نظام های فکری غربی به این مسئله زودتر ورود کرده و متاسفانه آنچه را که خود می خواهند به اسم معنویت در قالب خواسته های درونی بر ذهن ها و قلب ها القا می کنند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه می فرمایند: علت اینکه می بینید عرفانهای کاذب رشد پیدا میکند و یک عده‌ای طرفشان میروند، نیاز به تهذیب است... کسانی که رشته‌های رفتارشناسی عمومی را مطالعه میکنند و کار میکنند، این را تأیید میکنند. امروز در همه‌ی دنیا اینجور است که وضع نظام مادی و فشار مادی و مادیت، جوانها را بیحوصله میکند؛ جوانها را افسرده میکند. در یک چنین وضعی، دستگیر جوانها، توجه به معنویت و اخلاق است...

رشد قارچ گونه شبه معنویت ها در جوامع مختلف و مخصوصا در ایران اسلامی بیانگر این امر است که شبه معنویت ها با رویکرد جامع شناسی و روانشناسی در این زمینه ورود کرده و به شکلی ماهرانه بفکر پیاده کردن تفکرات غیر دینی خود در این بازار پر مشتری هستند.

هم اکنون نیز با توجه به گسترش ویروس کرونا و توجه بیشتر برخی به دعا و ارتباط با معنویت باز هم می بینیم که این شبه معنویت ها هستند که خود را یکی پس از دیگری نشان می دهند.

اینکه چطور شبه معنویت ها و عرفان های بدلی در این هیاهو این میل و خواست افراد را مصادره می کنند و آن را به سمت و سویی دیگر می برند مهمترین بخش ماجراست.

به عنوان نمونه در پی گسترش ویروس کرونا و افزایش روابط معنوی، کسانی که دکاندار عرفان و معنویت شده اند برای افراد نسخه می پیچند که به برخی از آنان در عرفان حلقه و... اشاره کردیم.

حال یوگا که در گذشته خود را به عنوان یک ورزش مطرح می کرد (و ما بارها مطرح کرده بودیم که یوگا فقط یک ورزش نیست و این تنها یک ادعایی ساده‌لوحانه است) روی خود را برای تغییر سبک زندگی بیش از پیش نشان می دهد.

به نظر می‌رسد یک استراتژی برای گسترش این شبه معنویت در ایران به‌کار برده شده و ‌شبکه گسترده‌ای از یوگیست‌ها خیلی شفاف یوگا را یک سبک زندگی برای رسیدن به معنویت و آرامش معرفی می‌کنند!

نگاهی به کانال‌ها و پیج‌های مربوط به یوگا و طرفدارانش در ایران، کاملا مشخص می‌کند که یوگا نه تنها ورزش نیست بلکه مدل و سبکی از زندگی است. این مقوله را هشتگ‌های متعدد تحت عناوینی چون (تغییر سبک زندگی به وسیله یوگا) تأئید می‌کند.

آنها حتی به تازگی همانند برخی از رهبران شبه معنویت‌های دنیا، یوگا و مدیتیشن را راهی برای مقابله با ویروس کرونا می‌دانند!!

در این بازار تشنگی نسبت به عرفان و معنویت و بازگشت به خدا عدم ارائه صحیح معنویت اسلامی سبب گرایش افراد به مسیرهای انحرافی شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی