رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: رشد فرقه ها و در نگاهی تخصصی تر رشد عرفان های بدلی و تاثیرات آنها بر روی زندگی افراد و خانواده ها در دهه اخیر، معنا و مفهوم جدیدی به خود گرفته است. این نوع فرقه ها حالا یک پدیده بین المللی هستند و میلیون ها خانواده در سراسر جهان وجود دارند که دنیایشان شدیدا بواسطه درگیریشان با عرفان های کاذب تغییر کرده است.

 نفوذ این تفکرات بی بنیان علاوه بر درگیر کردن بخش فرهنگی و اجتماعی کشور، قلمرو سیاسی و اقتصادی را نیز در حد خود مشغول می سازد و با عواقبی برای همگان بوجود می آورد. برخی از نگرانی هایی که همه ما در آن شریک هستیم و از آن متضرر خواهیم شد به صورت زیر است:

- فرقه ها موجب خسران قابل توجهی بر افراد بی شمار و خانوده های آنان در جامعه می شود و بسیاری را به بیراهه بکشانند.

- فرقه ها از روش های مجاب سازی روانی و اجتماعی پیچیده برای عضوگیری و حفظ نفراتشان استفاده می نمایند و این می تواند حداقل افراد را به مرید و مراد بازی سوق دهد.

- فرقه ها از منابع مالی خود که بیشتر از طرفدارن بدست می آوردند برای مهار انتقادات بحق در مورد خودشان و برخورد با این انتقادات بوسیله تهدید به اقدام قانونی و سایر اعمال ارعابی استفاده می کنند.

 با نگاهی جامع شناسانه می توان دریافت که عرفان های بدلی و شبه معنویت ها، دارای شاخصه های تعدی و ایجاد حس خودکامگی در اجتماعات، ذیل عناوین مختلف هستند و این مقوله نه تنها توسط اندیشمندان و متخصصان علوم رفتاری بلکه توسط شهروندان معمولی که به آزادی خود بها می دهند باید مدنظر و مورد مطالعه قرار گیرد.

 قانع کننده ترین تحلیل های مربوط به مشکلات و عواقب فرقه های این چنینی در جامعه ما، فارغ از مشاهدات تاثیرات آنان بر افراد و خانواده ها، به عنوان یک موضوع امنیت ملی و تامین عمومی مطرح گردیده است.

 اعمالی نظیر سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکی، استفاده از موارد مخدر و... می توانند اثرات نامطلوبی داشته باشند و فرد را با مخاطراتی روبرو کنند، ولی آنان که اثرات فرقه ها را بر زندگی مردم مطالعه می کنند، دریافته اند که اثرات آنها علاوه بر افراد و خانوده ها، در بسیاری جهات یک موضوع مهم و در واقع امنیت کل جامعه نیز هست و به مراتب خطرناکتر از اعمال مثل سیگار و مواد مخدر و... است.

بنابراین فرقه های به ظاهر عرفانی خواه ناخواه بر زندگی ما به صور متعدد موثرند و یک فرقه لازم نیست حتما خیلی بزرگ و دارای تشکیلات بسیار قوی باشد تا اوضاع فرد و در نهایت جامعه را دچار اختلال کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی