رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: فرقه‌های صوفیه با استفاده ابزاری از منابع مهم شریعت اسلامی مانند قرآن و روایات، ابداعات غیراسلامی خود را با ظواهر اسلامی در میان مسلمانان رواج می‌دهد لذا ضرورت دارد از فرمایشات و آثار ارزشمند عالمان برجسته دینی برای شناخت ماهیت شیطانی این فرقه‌های به‌ظاهر اسلامی بهره برد.

در این مجال قصد داریم به‌صورت مختصر بخشی از روشنگری‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین انصاریان در خصوص نحوه عملکرد فرقه های صوفیه در جوامع اسلامی را به‌صورت مختصر بیان نماییم.

این استاد برجسته انگیزه‌های گرایش عموم مردم به فرقه‌های صوفیه را در 4 مورد تشریح نموده‌اند.   

 گرایش‌های شدید مادی: لذا می‌بینیم هر زمان اقبال به مادیات در جوامع اسلامی اوج گرفته و پس از مدتی مردم سرخورده شده‌اند بازار تصوف گرم شده است.

اسلام منهای روحانیت:تصوف، همیشه روحانیت را کنار زده، و زمام امر خود را به دست پیر و مرشد و ولی و قطب می‌سپارد که غالباً غیرروحانی هستند.

 آزادی عمل: بسیار کسانی هستند که، می‌خواهند دارای مذهبی باشند، و از طرفی هم آزاد باشند، در اینجا این افراد به سراغ فرقه و مذهبی می‌روند که بیشتر آنها را به سیر درون و باطن سوق دهد، و همچون تصوف زیاد به ظواهر شرع مقید نمی‌کند

تلاش‌های استعمار: جای پای استعمار در تاریخ تصوف به‌خوبی نمایان است، مخصوصاً در عصر و زمان ما. چون صوفیان درون‌گرا هستند و به برون کاری ندارند، و در تعلیمات آنها مسائلی مانند جهاد، قیام، و مبارزه با ستمگران وجود ندارد، بلکه به عکس آنها فقط خزیدن در خانقاه، و چشم بستن بر جهان ظاهر را قائلند، کاملاً با منافع استعمار سازگار است.

در ادامه، اقطاب و مشایخ صوفیه، برای حفظ و بقای مسلک فرقه، بدعت‌های بسیاری در شریعت اسلام ناب محمدی ایجاد کردند و در راستای مرید سازی فرقه‌ای، ابداعات غیر اسلامی را ایجاد کردند و عمل به آن را  برای همه افراد جذب شده به فرقه الزامی کردند. استاد شیخ حسین انصاریان برخی از ابداعات فرقه‌های درویشی را که بر شریعت اسلامی تحمیل شده است به‌صورت مو شکافانه معرفی نموده است:

وضعیت تشرف مریدان به فرقه‌های صوفیه

تلقین ذکر تک‌کلمه‌ای 

تزریق اوراد قرآنی و غیر قرآنی

فاصله انداختن بین عضو فرقه و قرآن 

مختصر کردن ذکر و تقلیل آن از مفاهیم قرآن (که ذکر اکبر است) به ذکر تک‌کلمه‌ای (که درحد یاد خدا باشد)

تقویت خیال به‌جای اصلاح خیال

اشاعه تفکر محیط بودن رئیس فرقه بر نفوس اعضاء 

شکستن و دور شدن از مفاهیم قرآنی و موارد موردنظر قرآن

برخلاف هدایت قرآن عدم پاسخگویی به اعضاء

تقدم وزن ادعای فرقه و رئیس آن نسبت به دارائی‌های علمی و عرفانی موجود و ... 

 امروز، تنها راه نجات دراویش بیچاره از جرگه هلاکت بار فرقه‌های صوفیه، شناخت و آشنایی با معارف اصیل اسلام ناب محمدی است. عالمان برجسته دینی رسالتی جز شناساندن بهتر و عمیق‌تر اسلام ناب محمدی برای عموم مردم جامعه ندارند. متأسفانه اقطاب و مشایخ فرقه‌های صوفیه، امروز سد بابی شده‌اند برای دراویش، تا به این روشنگری‌های علما و مراجع هرگز دست پیدا نکنند و تنها به معلومات ناقص و اشتباهات اقطاب و مشایخ فرقه بسنده کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی