رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه فروردين ۳ ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹ ق.ظ

نقش عرفان‌های کاذب در انحطاط تمدن غرب

رهپویان هدایت: کشورهای غربی روز به روز از اخلاقیات و رفتارهای انسانی بیشتر فاصله می گیرند. بی توجهی به مقام انسان و خلاصه کردن آزادی های حقیقی انسان در آزادی جنسی، ولنگاری، بی قیدی و... ایجاد قانون در جهت اشاعه فحشا و آزادی همجنسگرایان، عادی انگاری بی عفتی و در حال حاضر قانونی شدن ازدواج با محارم و با افتخار به آن نگریستن، تنها بخشی از واقعیت این روزهای غرب است که فقط در بعد اخلاقی به وقوع می پیوندد. بماند مباحث اجتماعی و حتی اقتصادی، سیاسی و آموزشی و...

اگر در علل این اتفاقات غیر اخلاقی و غیر انسانی بررسی صورت پذیرد به مقولات متعددی برخواهیم خورد که در این بین نقش تفکر فلسفی غرب و انحراف در دینداری غربیان در آن نقش عمده و موثری دارند.

در این میان عرفان های بدلی نیز آتش بیار معرکه فساد غرب هستند و مفاهیم انحرافی و غلط بدوی و به دور انداخته شده آنان که از رسوم غلط باستانی گرفته شده تا جعلیات ابداعی! تاثیر فراوانی در سیر تفکر نوین غربی برجای گذاشته است.

برای نمونه اوشو که یکی از تاثیرگذارترین چهره های عرفان های کاذب در سراسر دنیاست، که تفکرات و گفت های او به مرور ذهن مخاطب را از حقایق علمی و دینی دور می نماید. پیروان اوشو درگیر خرده حقیقت گویی های اوشو می شوند و متوجه این نیستند که انحراف ایجاد شده در ذهن مسیر زندگی را تغییر داده و نگاهی بسیار سطحی و غیر انسانی ایجاد می کند.

اوشو که مدعی عرفان و انسان شناسی است، در باب خانواده و رفتارهای خلاف عرف و عفت، بی شرمانه ترین نظرات را عنوان کرده و از این جهت گوی سبقت را از دیگر مدعیان عرفان های کاذب ربوده است.

وی از اساس معتقد به لزوم کانونی به نام خانواده نیست و تمام قد به مخالفت با خانواده برخاسته است. از این رو صریحا یادآور شده فرزندان همگی باید در پررورشگاه ها بزرگ شوند و والدین اگر برای فرزند خود دل تنگ شوند حداکثر می توانند آخر هفته را با آن ها بگذرانند!!! (آینده طلایی اوشو ص 145)

اگر شخصی تحلیل سخنان و رفتار اوشو را به صورت دقیق و تام انجام نداده باشد و چنین نگرشی را نسبت به اوشو بشنود، ممکن است این نگاه را حاصل برداشت شخصی فرد تحلیل گر و منتقد بداند و با خود بگوید ممکن نیست و نمی شود تصور کرد هیچ انسان عاقلی چنین ایده ای را مطرح کند.

اما باید گفت؛ اوشو غیر از آن که در کتاب هایش ایده کمون خانواده را مطرح کرده، در مصاحبه هایش نیز صریحا آن را بیان کرده است. در این باره مستندی از اوشو وجود دارد که دیدن آن می تواند افراد را با حقایق بیشتری از نگاه حیوانی اوشو به انسان نشان دهد. (اوشو در این کلیپ می گوید: انسان ها باید همانگونه که بقیه حیوانات زندگی می کنند به زندگی خود ادامه دهند!!) این نمونه برگی از صدها ورق انحرافات ایجاد شده توسط سران عرفان ها جعلی است. حال روز اخلاقی که غرب را دچار بحران کرده بی شک اثر گرفته از این نوع تفکرات است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی