رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه شهریور ۱۴ ۱۴۰۱، ۰۹:۲۲ ق.ظ

پیر هاملوی با نام تشکیلاتی پدر پطرس، که بود؟

به‌تازگی پیر هاملوی (هامبلوت) از عناصر اصلی کلیسای واتیکان در ایران که سرشاخه اصلی تبشیر کاتولیکی در ایران بود از دنیا رفت. این فرد نزدیک چهل سال در ایران فعالیت داشت و در این مدت به شبکه‌سازی گسترده روی آورد و خط تبشیر کاتولیکی که عمدتاً از جانب رمزی گرمو و سایر کیشیش‌های کاتولیک طرح‌ریزی می‌شد را پیاده‌سازی می‌کرد.

هدف اصلی این طرح جذب و مسیحی سازی مسلمانان بود که در فضای مجازی نیز دنبال می‌شد. بدین شکل که وی ابتدا کانون یوحنای رسول را تأسیس کرد که کار ویژه آن انتشار کتب مسیحی در ایران بود. پس از برخورد با اقدامات این مرکز تبلیغی تبشیری وی سایتی به نام ایران کاتولیک را راه‌اندازی کرد و منابع کانون را در آن بارگذاری و علاوه بر آن به تهیه و تولید فایل‌های تبلیغی مسیحیت کاتولیک روی آورد.

پیر هاملوی در راستای پیاده نمودن اهداف تبشیری کلیسای کاتولیک در ایران اسلامی به فکر کشف و جذب استعدادهایی ( از افراد مختلف و در جنسیت مرد و زن) بود تا بدین وسیله آنان را ابتدا به مسیحیت سوق دهد و سپس با استفاده از استراتژی تربیت مبشرین بومی و بومی‌سازی الهیات مسیحی از این افراد برای تبلیغ و تبشیر مسیحیت در ایران استفاده نماید!

شیوه پیاده‌سازی هدف هم بدین شکل بود که افراد بعد از شناسایی و جذب توسط پیر هاملوی به کشورهای حوزه فعالیت واتیکان مانند؛ ایتالیا، آلمان و فرانسه فرستاده می‌شدند در این کشورها به آن‌ها تابعیت مضاعف داده می‌شد و فرد پس از طی دوره‌های آموزشی شیوه‌های تبلیغ و  مسیحی‌سازی در کشورهای فرانسه و ترکیه غسل تعمید می‌گرفت.

فرد یا افراد پس از طی این مراحل با هویت سفید به کشورهای خود بازمی‌گشتند که معمولا شیوه فعالیت آنها به صورتی بود که حتی برای دستگاه‌های امنیتی نیز شناسایی و رصد آنها سخت بود. این افراد عمدتاً در کلیساهای کاتولیک عضویت یافته و در شکلی رسمی به جذب مسلمان‌ها مشغول می‌شدند.

در واقع پیر هاملوی مسئولیت جذب افراد برای تغییر دین در کشور را داشت که از پوشش نمایندگی برای مسیحیت و واتیکان! در این زمینه بهره می‌برد. وی بعد از شکایت‌های فراوان که منجر به تشکیل پرونده‌های روابط غیراخلاقی و نامشروع  شد حدود ده سال پیش به‌عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج شده و در فرانسه مستقر شد.

نامبرده پس از اخراج همچنان قصد داشت تا شبکه‌سازی خود را ادامه دهد بدین منظور قرار بود تا فردی با ماهیت تیموتی که سابقاً در شبکه هاملوی آموزش لازم را گذرانده به‌عنوان جانشین وی در ایران همان خط تبلیغی و تبشیری را ادامه دهد که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی دستگیر و شبکه وی از هم پاشید.

بر اساس این گزارش آنچه بیان شد تنها یک نمونه از رفتار دامنه‌دار و مستمر مسیحی سازی جامعه ایران است که بعد از قرن‌ها نه‌تنها متوقف نشده است بلکه در اشکال مختلف و به شیوه‌های گوناگون در حال تشدید است. حال چه تبشیر از جانب پروتستانتیزم باشد و مسیحیت صهیونیستی و یا تبشیری باشد به شیوه نرم کاتولیکی و وابسته به واتیکان ...

در حقیقت پیر هاملوی مرده است اما آنان ده‌ها نیروی این چنینی را برای این روزها تربیت نموده‌اند. باید گفت سفرهای پاپ به کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که مسیحی سازی جوامع اسلامی از اهداف اصلی واتیکان است و نباید نسبت به آن غفلت کرد.

گفتنی است خط تبشیر کاتولیکی سال‌ها قبل در حوزه ایران کلید خورد. مجمع تبشیر ملت‌ها که در واقع همان اداره میسیونری در میان کلیسای کاتولیک بوده توسط پاپ گریگوری پانزدهم در سال 1622 م به‌منظور گسترش فعالیت میسیونرهای کاتولیک تشکیل‌شده است.

این مجمع، از جمله مجمع‌های نُه‌گانه واتیکانی است که کار تنظیم فعالیت‌های تبلیغی تحت عنوان تبشیر ملت‌ها، همکاری و تعاون در تنوع تبلیغات، تقسیم‌بندی و اداره میسیونرهای مذهبی در نقاط مختلف جهان و سرپرستی بخش‌های متفاوت آن، تحلیل و بررسی گزارش‌های ارسالی توسط گرایش‌های گوناگون میسیونری و نمایندگی‌های رسولی پاپ و کنفرانس‌های اسقف‌ها را بر عهده دارد.

این مجمع، فعالیت‌های تبشیری خود را در قالب سازمان‌های تبشیری نظیر سازمان پاپی، فعالیت‌های تبلیغ ایمان، سازمان پاپی اقدامات حواری پطرس مقدس، سازمان پاپی اتحادیه میسیونری و سازمان پاپی فعالیت‌های میسیونری طفولیت مقدس در سراسر حوزه‌های نمایندگی خود در جهان انجام می‌دهد.

 

پیر هاملوی

افراد حاضر در تصویر از سمت راست: پیر هاملوی همراه با مهره‌های تبشیری امید ازگمی و ورویر آوانسیان

 

به زودی حقایق بیشتری از پشت پرده خط تبلیغ و تبشیر کاتولیکی در ایران، منتشر خواهیم کرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی