رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه آبان ۴ ۱۴۰۱، ۰۱:۳۴ ب.ظ

ماهیت سیاست‌های فریب‌کارانه فرق تصوف

رهپویان هدایت: صرف‌نظر از اینکه منشأ و هدف به وجود آمدن یا آوردن فرقه‌ها در اسلام چه بوده و چه هست، باید توجه کرد علی‌رغم پوسته و ظاهر اسلامی که برای خود ایجاد کردند، چه بدعت‌هایی مانند آداب تشرف و عشریه و غیره که از ارکان اساسی فرقه‌های صوفیه محسوب می‌شود را به اسم آداب و شریعت اسلامی رواج می‌دهند و این انحرافات هر گز قابل‌نابودی و حذف شدن از مسلک فرقه نخواهد بود.درحالی‌که اگر این ابداعات فرقه‌ای کنار گذاشته شود، بنیان و پایه فرقه‌های شبه‌اسلامی کاملاً از بین می‌رود و بقایی برای خود قائل نخواهند بود. حال برای جلوگیری از این ضربه خطرناک، به ابزارهای کلامی و استنباطی فریب آمیز روی می‌آورند.

به‌عنوان نمونه، از اواخر دوره فتحعلیشاه قاجار، مردم در برابر تحریفات و انحرافات فرقه‌های صوفیه که در لباس شریعت اسلامی خود را پنهان کرده بودند به ستوه آمدند. در این شرایط روسا عناصر فرق تصوف با پی بردن به اهمیت این موضوع و به خاطر از دست ندادن پیروانی که به هزار لطایف‌الحیل گرد خود جمع کرده بودند، به روش‌های کلامی و گفتاری متقلبانه برگرفته از جعلیات تاریخی و اسلامی روی آوردند.

 در عصر حاضر، با همت و روشن گری های علمای طراز اول و مراجع عالی‌قدر انحرافات و جعلیات اسلام صوفیانه به‌راحتی برای عموم مردم باکمی تحقیق و تأمل روشن خواهد شد. اما دراویش صوفیه با تعصب کورکورانه با مخالفان خود در جدال و منازعه هستند. این قبیل افراد برای اثبات اسلامی بودن تصوف، بدون اینکه توان اقامه دلایل نقلی معتبر و موثق و یا استنباط‌های عقلی موردقبول داشته باشند، تنها پیرامون موضوعاتی اسلامی که بامسلک فرقه همخوانی داشته بحث و تحقیق می‌کنند و توانسته‌اند دغدغه عده‌ای را برطرف کنند که بقا مسلک فرقه برای آنان حیاتی است.

دراویش دنباله‌رو این عناصر گمراه، با تعصب جاهلانه‌شان به دستاوردهای نامشروع اقطاب و مشایخ فرق صوفیه احترام گذاشته و خود را پایبند اجرای دستورات غیر اسلامی آنان می‌دانند. روسای فرق تصوف با تکیه‌بر دروغ و ادعاهای واهی جذاب برای دراویش بیچاره، اسلام ساختگی خود را به آنان تحمیل کرده و از این طریق بقا مسلک خود را حفظ می‌کنند.

امروز سیاست‌های فریب‌کارانه روسای فرق تصوف همانند تارعنکبوتی است که برای طالبان حقیقت به‌راحتی قابل کنار زدن بوده و با مرور زمان زاویه جدایی اسلام صوفیانه از شریعت اسلام ناب محمدی بیشتر می‌شود و دیگر بقایی برای فرقه‌های صوفیه باقی متصور نخواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی