رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه خرداد ۴ ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ

شگردهای اینترنتی فرقه‌ها برای تبلیغ

به گزارش انجمن رهپویان هدایت امکانات فیس­بوک به زبان فارسی به صورت رایگان، افراد وابسته به فرقه ها را ترغیب می‌کند که در این فضای منحصر به­فرد به تبلیغ فرقه‌هایشان بپردازند.

 این شبکه اجتماعی که گفته می‌شود بیش از یک میلیارد مشترک دارد، زمینه‌های دوست‌یابی آسان و ارتباط سهل‌الوصول‌تر را برای فعالین در این فضا فراهم می‌کند.

به­ طور قطع، جریانات فرقه‌ای یا آنچه که تحت پوشش معنویت‌های جدید پدید آمده‌اند، جولان دادن در این فضا را یکی از روش‌های موثر تبلیغی انتخاب خواهند کرد.

رشد چشمگیر فعالیت این فرقه‌ها در فضای اینترنتی و تکرار کلمات جستجو شده در پایگاه داده‌ای گوگل نشانگر آن است که اهمیت فضای اینترنت و متعاقب آن شبکه‌های مجازی، برای دست‌اندرکاران فرقه‌ها مشخص شده است.

اگر چه شاید برخی از این فرقه‌ها هنوز به زیرساخت‌های استفاده از این فضا مجهز نباشند و فضاهای دیگری مانند انتشارات مکتوب را در اولویت‌ قرار بدهند، اما کاربران اینترنتی بی‌محابا در جستجوی کلمات مربوط به فرقه‌ها و آشنایی با این تشکیلات هستند.

در کنار این جستجوهای قابل توجه، آنچه که باعث تاسف است، دست­یابی به داده­‌های اندک حاصل از جستجوی کلمات مربوط به نقد فرقه‌ها است و از سوی دیگر در آثار مکتوب هم انتشاراتی که به نقد بپردازند، بسیار اندک هستند و نویسندگان معدودی در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

اقدام "پائولو کوئیلو" یکی از بنیانگذاران عرفان‌های نوپدید برای انتشار آخرین کتاب خود به زبان فارسی قبل از چاپ به زبان اصلی و انتشار آن در میان کاربران، نمونه‌ای از فرصت‌طلبی این جریان‌های معنویت‌گرا برای حضور در میان نسل جوان ایرانی است. کوئیلو در این زمینه با مترجمین باسابقه‌ای مانند آرش حجاری دوستی تنگاتنگی داشت.

یا اینکه چرا باید"اشو" بسیاری از کتاب‌های خود را به صورت پی‌دی‌اف در اختیار ایرانی‌ها قرار دهد؟ همچنین آثار مکتوب و برنامه‌های آموزشی نحله نوپدی مانند: عرفان حلقه به راحتی در فضای اینترنتی قابل دسترسی بود. حتی بازدید کنندگان سایت‌های فرقه‌ها در کمترین زمان ممکن می‌توانند کتاب‌ها و فیلم‌های مربوطه را از طریق این فضا تهیه کنند.

جریان عرفان حلقه حتی در برهه‌ای به خودش اجازه داد که سایت‌های نقد این جریان را نیز مشابه سازی کند تا کاربرانی که به دنبال نقد فرقه بودند، در نهایت در دالان‌های طراحی شده همسو با فرقه حرکت کنند و بدون نتیجه‌گیری فضا را رها سازند.

یکی از اقداماتی که جریان عرفان حلقه در فضای اینترنت انجام داد، راه‌اندازی وبلاگ‌های بی‌شمار بود تا به گونه‌ای در بین فعالان وبلاگی و سایت‌ها وانمود کند که فرقه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است؛ در حالی که این یک شگرد بود و به هر عضو فرقه تکلیف شده بود تا بیشتر از 50 وبلاگ ایجاد کند.

طرفداران دالایی‌لاما نیز با تکرار جستجوی واژه مربوط به وی از همین شگرد برای تاخت و تاز در فضای اینترنت و بزرگ‌نمایی استفاده کردند؛ در حالی‌که مشخص بود که دالایی‌لاما در ایران هواخواهی ندارد و فعالان اجیر شده در رسانه‌ها قصد بزرگ‌نمایی وی را داشتند.

فرقه‌ها از امکانات دیگر فضای مجازی و اینترنت مانند راه‌اندازی ستون‌های پرسش و پاسخ، اتاق گفت‌وگو و چت، بازی‌های آنلاین و دانلود فیلم‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی نیز چشم‌پوشی نکرده و برای ارتباط هر چه بیشتر و موثرتر با کاربران فضای مجازی، از این ابزارها استفاده می‌کنند.   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی