رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

مسیحیت تبشیری تا کنون موفقیتی در اجرای اهداف خود نداشته و هنوز هم نتوانسته هویت اسلامی و ایرانی را از جامعه هدف خود بگیرد و به اعتراف سران خود هیچ گاه نتوانسته در داخل و در میان ایرانیان مقبولیتی پیدا کند چنان که کمتر از سه درصد از کسانی که احتملاً از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند به سبب مسائل اعتقادی بوده است.

انجمن رهپوان هدایت: با توجه به جایگاه سوق الجیشی ایران نفوذ در این سرزمین همزمان با پیدایش جریان تبشیری مسئله اصلی آن قلمداد می‌شد. به همین جهت از همان روزهای ابتدایی اعزام هئیت های تبشیری ارسال مرسلین به کشور ما از اهداف مهم جریان مسیحیت تبشیری بود. این روند اکنون نیز ادامه دارد. به دیگر سخن کلیسای پروتستان بخشی از فعالیت‌های تبشیری خود را درایران متمرکز کرده است. پروتستان‌ها برای تبشیر از ابزارهای مختلفی سود می‌برند که می‌توان از سایت‌های مختلف اینترنتی، شبکه‌های ماهوار‌ای، بسته‌های پستی، سازمان‌های خدماتی مسیحی، رادیوهای تبشیری، مجلات تبشیری، کلیساهای خانگی نام برد. مراکز مختلف تبشیری در خصوص فارسی‌زبانان نیز وجود دارد. یکی دیگر از راهبردهای مسیحیت تبشیری، تبشیر در فضای بین‌المللی و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ارمنستان برای ایرانیان مقیم انجاست که توسط کشیش فارسی‌زبان اداره می‌شوند. این کلیساها برای جذب دانشجویان، توریست‌ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور تلاش می‌کنند. 

در واقع رخنه فرهنگی در کشور به «مسئله» مسیحیت تبشیری تبدیل شده و برای دست یابی به آن از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند. به این منظور با شناسایی بخش اسیب خورده جامعه می‌کوشد تا به وسیله جذب آن اهداف خود را محقق کند. این بخش را بیشتر افرادی چون: انسان‌ها سست عقیده و غیر ملتزم به شریعت، عاشقان ژست روشن فکری، افراد دارای نابسامانی‌های خانوادگی، به ویژه دختران فراری، افراد دارای عقده‌های فروخفته از خانواده و اجتماع، افراد دارای مشکلات معیشتی و حتی مخالفان سیاسی را در برمی‌گیرد.

گفتنی است گروه‌های فوق تنها نمونه‌هایی از فرصت سنجی مبشران در انتخاب اهداف تبلیغاتی بوده و به این لیست می‌توان قشرها و  طیفهای مختلفی را افزود. از جمله افراد تنها و سوگوار، ورشکسته، مصیبت دیده، مردان و زنانی که همسر خود را از دست داده‌اند و دچار خلا عاطفی هستند و حتی افرادی که به یکباره موفقیت چشمگیری نصیب آنها شده از دیگر گروه‌هایی هستند که در معرض آسیب از جانب مسیحیت تبشیری قرار دارند. در توضیح باید افزود این جریان هیچ گاه در بدنه اصلی جامعه جایگاهی نداشته و در جذب آن ناموفق بود. بدین معنی که هیچ گاه نتوانسته از قشر نخبه و متدین جذب کند. در حالی که چه بسیارند نخبگانی از مسیحیت که به اسلام مشرف شده‌اند.

+تیپ‌‌شناسی مخاطبین جریان مسیحیت تبشیری در کشور


شیوه جذب در مسیحیت تبشیری

استفاده قابل توجه مبشران از ابزار اعطای کمک‌های مالی و تسلط آنان به فنون روان‌شناسانه به منظور مداخله در بحران‌های روانی افراد و سوءاستفاده از آرامش‌بخشی حاصل از آن در راستای مقاصد تبشیری خود، نشان از آن دارد که در مواجه اعتقادی با خلأ و کمبودهای غیرقابل انکاری روبرو هستند. این روش‌ها، مخاطب خاص خود را می‌طلبد. امروزه در ایران از طریق کلیساهای خانگی مخاطبانی احتمالاً جذب شوند. مسیحیان تبشیری در شیوه فوق با برقراری ارتباط چهره به چهره با مخاطبان و آشنایان خود سعی در جذب آنها برای شرکت در مراسم کلیسای خانگی می‌کند و هرچه در این مسیر موفق‌تر باشد امکانات مالی و محتوایی بیشتری را از سرشاخه‌های خود دریافت می‌کند. به این ترتیب فرد مورد نظر از هیچ کوششی در این خصوص دریغ نخواهد کرد و به بهترین وسیله برای پیاده کردن مقاصد روسای خود تبدیل خواهد شد.

+بررسی روش‌های تبشیر مسیحیت در ایران(1)
+بررسی روش‌های تبشیر مسیحیت در ایران(2)


یک نکته

به رغم تمام این شیوه‌ها، اما لازم به ذکر است که مسیحیت تبشیری تا کنون موفقیتی در اجرای اهداف خود نداشته و هنوز هم نتوانسته هویت اسلامی و ایرانی را از جامعه هدف خود بگیرد و به اعتراف سران خود هیچ گاه نتوانسته در داخل و در میان ایرانیان مقبولیتی پیدا کند چنان که کمتر از سه درصد از کسانی که احتملاً از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند به سبب مسائل اعتقادی بوده است.

مسئله به این جا ختم نمی‌شود، فراتر از آن حتی در خارج کشور هم مسیحیت تبشیری دستاورد چشم گیری نداشته است. چنان که بارها رسانه‌های تبشیری اعتراف کرده‌اند که بسیاری از گروندگان به مسیحیت تبشیری پس از اخذ پناهندگی دیگر تمایلی به این فرقه نشان نمی‌دهند و در مراسم کلیسایی شرکت نمی‌کنند. بدین ترتیب مشاهده می شود که جریان تبشیر به رغم همه نوع سرمایه‌گذاری دستاورد چندانی در جذب مسلمانان ایرانی نداشته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی