رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه خرداد ۲۳ ۱۳۹۵، ۰۲:۴۸ ب.ظ

گاف جدید بی‌بی‌سی فارسی

بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی که هنوز از باتلاق سندسازی جعلی علیه انقلاب اسلامی بیرون نیامده، با پخش مصاحبه یک مجرم امنیتی- اخلاقی و طرح ادعاهای کذب از جانب وی، فضاحتی دیگر برای خود به بار آورد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، بی‌بی‌سی فارسی که این روزها به خاطر انتشار اوراقی بدون کلاسه و بی‌اعتبار درباره نامه‌نگاری حضرت امام(ره) با رؤسای جمهور آمریکا بر طبل بی‌آبرویی خود بیش از گذشته کوبیده، خبرنگار خود در آمریکا را سراغ "سعید عابدینی" فرستاده است.

هرچند این گزینش به‌منظور سیاه‌نمایی درباره اوضاع زندانی‌ها در ایران صورت گرفته، اما ناقوس رسوایی آن‌جا به‌صدا در آمده که فرد انتخابی حتی از جانب همسر خودش نیز به‌عنوان یک انسان خشن، بی‌رحم و فاسد شناخته می‌شود.

در این مصاحبه، سعید عابدینی ادعاهای بی‌اساس پیشین درباره اوضاع خود در زندان را تکرار کرد، غافل از اینکه، خودش بعضی از همین دروغ‌پردازی‌ها را در گذشته تکذیب کرده بود.(بیش‌تر بخوانید)

البته از بی‌بی‌سی جز این انتظاری نبود؛ چرا که همه فرقه‌های غیرقانونی چشم امیدشان به این رسانه سلطنتی دوخته شده است؛ از جمله فرقه‌ ضاله بهائیت به‌عنوان نورچشمی آن شناخته می‌شود.

همچنین سعید عابدینی در ابتدای سال جاری نیز مصاحبه‌ای با "اریک استاکلبک" مجری شبکه صهیونیستی تی.بی.ان انجام داد و در آن حمایت خود از رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

او در مطلبی که پیرامون این گفتگو در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، می‌نویسد: "من افتخار می‌کنم به این‌که برای نخستین بار حمایت خودم را از اسرائیل به صورت علنی و عمومی نشان می‌دهم."

گفتنی است "اریک استاکلبک" زیر نظر سازمان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل فعالیت می‌کند که سال 2006 توسط جان هگی تأسیس شده و یکی از فعال‌ترین سازمان‌‌های مسیحی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا است.

این سازمان علاوه بر کمک‌های مالی، دوره‌های دانشگاهی نیز به نام کوفای در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌کند. همچنین سازمان دختران صهیون و مجلهای به نام torch زیر نظر این سازمان به‌صورت فصل‌نامه منتشر می‌شود.

سازمان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل برنامه‌ای به نام شبی به افتخار اسرائیل را برگزار می‌کند که در آن کمک‌های مالی و جنسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست جمع‌آوری می‌شود. همچنین در این همایش‌ها افراد تشویق می‌شوند تا به‌عنوان سربازان داوطلب اسرائیل جهت خدمت در ارتش به سرزمین‌های اشغالی بروند.

بررسی روابط سعید عابدینی با کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی

سعید عابدینی مجرم امنیتی- اخلاقی که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی از زندان آزاد شد، فردی وابسته به پروتستان است که این فرقه در جامعه مسیحی ایران، پذیرفته شده نبوده و رسمیت ندارد.

سعید عابدینی، در خانواده‌ای متزلزل و پر مشاجره تولد، رشد و نمو یافت و از همان ابتدا دچار ناهنجاری رفتاری بود که تا سال‌ها بعد و حتی پس از ازدواج هم ادامه یافت.

وی پس از آن‌که ورود به مسیحیت تبشیری و کلیساهای وابسته به این فرقه را به‌عنوان راهی برای ارضای خواهش نفسانی خود یافت، به عضویت کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی درآمد که در دهه 40 توسط سازمان سیا و با هدف نفوذ سیاسی و امنیتی در کشور تأسیس شده بود.

مصداق این نفوذ، استفاده از جاسوسان سازمان سیا به نام‌های "مارک بلیس" و "جیمز نیلی" در ایران به عنوان میسیونر مذهبی است که فعالیت‌های آن‌ها بعدها توسط دست‌آموخته‌های‌شان مانند: "لئون هایراپتیان"، "هایک و ادوارد هوسپیان‌مهر" ادامه یافت.


نقش سازمان سیا در تأسیس فرقه جماعت ربانی ایران(بخش اول)


این کلیسا سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به محدودیت فعالیت، به راه‌اندازی، تجهیز و مدیریت کلیساهای غیر قانونی خانگی دست زد و کوشید با حمایت سازمان‌های مسیحی این قبیل مجامع زیر زمینی را در ایران گسترش دهد.

خاطر نشان می‌کند، سابقه فعالیت فرقه‌های پروتستانی متعلق به آمریکا به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد و فرقه پروتستان در ایران علاوه بر جماعت ربانی، در شاخه‌ای دیگر با نام انجیلی نیز به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کرد که از جمله شواهد سیاسی بودن فعالیت‌های این فرقه می‌توان به برگزاری جلسات لژ ماسونی انگلیسی "روشنایی" در این کلیسا اشاره کرد؛ همان مکانی که با پوشش ترویج مسیحیت به مدت پنجاه سال به محفل جاسوسان انگلیسی و ایرانی تبدیل شده بود.(بیش‌تر بخوانید)

این شاخه از مسیحیت تبشیری نیز مانند جماعت ربانی نقش مهمی در راه‌اندازی و مدیریت کلیساهای غیر قانونی خانگی و تلاش در راستای پروژه مسیحی‌سازی ایرانیان ایفا می‌کرد.

باید افزود فعالیت‌های یاد شده از سوی این دو کلیسای غیر قانونی در حالی صورت می‌گرفت که مطابق با آمارها تعداد سیصد کلیسای فعال، نیمه فعال و تاریخی در کشور وجود دارد که مورد استفاده هم‌وطنان ارمنی و آشوری قرار می‌گیرد و تکافوی نیازهای دینی این بخش از جامعه ایرانی را می‌کند.

همچنین اقلیت‌های دینی در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه مخصوص به خود را داشته و قانون‌گذار، حقوق آن‌ها را به شکلی کامل رعایت کرده که این موضوع بارها توسط بزرگان اقلیت‌های دینی مورد تأیید قرار گرفته است.

حقوق اقلیت‌های دینی در ایران

بر اساس این گزارش، اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به‌نام "اصل رسمیت اقلیت‌ها" شناخته می‌شود، مقرر می‌دارد: "ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت‌های دینی شناخته می‏شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند."

آن‌چه در عالم واقع نیز می‌توان مشاهده کرد، این است که پیروان این سه دین با داشتن کلیساها، کنیسه‌ها و معابد متعدد به انفراد و اجتماع، مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی خود را به پا می‌دارند و در برخی موارد این مراسم‌ها از سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شده است.

از جمله‌ این مراسم‌ها، مراسم عشای ربانی قره‌کلیسا است که همه ساله در اواسط تیرماه با حضور ارامنه ایران و جهان در بنای تاریخی قره‌کلیسا شهرستان چالدران که قدیمی‌ترین کلیسای ارامنه ایران است، برگزار می‌شود.

طبق اصل سیزدهم در خصوص احوال شخصیه پیروان این سه دین، یعنی ازدواج، طلاق، ارث و وصیت، مقررات مربوط به ادیان خودشان ملاک عمل است و اگر دعوا و اختلافی در دادگاه‌های ایران مطرح باشد، قاضی دادگاه طبق قواعد مسلّم آن‌ها موضوع را فیصله می‌دهد.

پرواضح است که اقلیت‌های اشاره شده در این اصل، ارتدوکس‌ها و کاتولیک‌ها هستند و فرقه پروتستان مشمول امتیازهای این اصل نمی‌شود؛ چرا که پروتستان‌ها مورد پذیرش ارکان هیچ یک از قومیت‌های ارامنه و آشوری نیستند و تمامی شخصیت‌های سیاسی و دینی مسیحیت اصیل، خواستار برخورد با عوامل این فرقه هستند.

همچنین مطابق با اصل 26 قانون اساسی، اقلیت‌های دینی شناخته شده می‌توانند مطابق ضوابط دارای انجمن و جمعیت باشند و مستند به الحاقیه قانون مجازات اسلامی و بر اساس نظر حکومتی ولی ‌امر و با شرایط مشروح در این قانون، دیه پیروان اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران، به‌اندازه دیه مسلمانان تعیین می‌شود.

دو سوم مسیحیان ایران از نژاد ارمنی هستند. از مجموع‌ نزدیک‌ به‌ سیصد کلیسای‌ ایران‌، دویست کلیسا متعلق‌ به‌ جامعه ارمنیان‌ ایران‌ است‌ که‌ با جمعیت‌ 120 هزار نفری‌ آنان به ازای هر 600 نفر یک کلیسا وجود دارد. آن‌ها تنها در پایتخت 50 کلیسا دارند.

یک سوم از جمعیت مسیحیان ایران نیز کلدانی و آشوری هستند که دارای بیش از نود کلیسای تاریخی از نخستین سالهای پذیرش مسیحیت هستند.

در خصوص مطالعه بیش‌تر درباره حقوق و جایگاه اقلیت‌های دینی در ایران مراجعه کنید به:


بررسی حقوق و امتیازهای اقلیت‌ها در ایران با تأکید بر اقلیت مسیحی(1)

بررسی حقوق و امتیازهای اقلیت‌ها در ایران با تأکید بر اقلیت مسیحی(2)

بررسی حقوق و امتیازهای اقلیت‌ها در ایران با تأکید بر اقلیت مسیحی(3)


اصل چهاردهم قانون اساسی نیز مقرر می‌دارد: "به حکم آیه شریفه «لا ینهاکم الله عن الدین لم یقاتلوکم فی الدین و لم‏ یخرجوکم‏ من دیارکم‏ ان تبروهم و تقسطوا الیهم ان‏ الله یحب المقسطین» دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غیر مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نمایند و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند. این اصل در حق کسانی اعتبار دارد که بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران توطئه و اقدام نکنند."

این اصل در مقام تببین جایگاه غیرمسلمانان در نظام جمهوری اسلامی ایران و وظیفه مسلمانان و دولت در برابر آن‌ها بوده که مترقی بودن حقوق بشر اسلامی را نشان می‌دهد. به‌عبارت دیگر علاوه بر حقوق اهل کتاب که در اصل سیزدهم مقرر شده، برای "غیرمسلمانانِ غیر اهل کتاب" نیز امتیازهایی در نظر گرفته شده است.

مطابق مبانی متعدد فقهی و کلامی از جمله آیات قرآن کریم، سیره و سنت نبوی و علوی و قواعد فقه سیاسی همانند "قاعده احسان "تألیف قلوب"، حکومت اسلامی می‌تواند با غیرمسلمانان بی‌طرف بر مبنای اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی رفتار کرده و حقوق انسانی آن‌ها را رعایت کند.

باید افزود، الزام اصل چهاردهم قانون اساسی ناشی از حکم ولایی حاکم اسلامی بوده که در قانون اساسی نظام برآمده از شریعت اسلام وضع شده و پس از آن نیز به تأیید ولی فقیه رسیده است.

نکته قابل توجه آن‌که، قواعد فقهی که ناظر بر همه چارچوب‌های نظام اسلامی هستند، مانند: "نفی سبیل"، "اصل احسان"،" اصل عدالت" و" اصل وفای به عهد"، بر این اصل نیز جاری هستند و از این‌رو نباید هیچ‌گونه سلطه و ولایتی از ناحیه غیرمسلمانان بر مسلمانان و حکومت اسلامی حاکم باشد و از سوی دیگر، مسلمانان براساس قاعده عدالت موظف به اعطای استحقاق‌های در نظرگرفته‌شده برای غیرمسلمانان هستند.

افراد غیر مسلمان در حکومت اسلامی علاوه بر آن‌که موظف به رعایت محدودیت‌های تعیین شده برای اهل کتاب از جمله" التزام به قوانین و مقررات حکومت اسلامی"،" انجام ندادن فعالیت‌های منافی با امنیت مسلمانان"، "ممنوعیت تظاهر به منکرات اسلامی" و" ممنوعیت تبلیغ دین و ترویج شعائر دینی غیر از آیین اسلام‌"اند، در صورت هر گونه توطئه و اقدام علیه حکومت اسلامی از عنوان بی‌طرف خارج می‌شوند و زیر عنوان غیرمسلمان حربی قرار می‌گیرند.

از دیگر اصول مرتبط با حقوق اقلیت‌های دینی در ایران می‌توان به اصل 64 قانون اساسی اشاره کرد که بر اساس آن"عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و هفتاد نفر است و از تاریخ همه‌پرسی سال یک‌هزار و سیصد و شصت و هشت هجری شمسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن‌ها حداکثر بیست نفر نماینده می‌تواند اضافه شود. زرتشتیان و کلیمیان هرکدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می‌کنند. محدوده حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون معین می‌کند."

از این‌رو اقلیت‌های دینی شناخته شده در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده دارند که سهم هم‌وطنان مسیحی سه نماینده است که از بین هم‌کیشان خود انتخاب و راهی مجلس شده و عمدتا نیز در کمیسیون‌های اصلی مجلس به فعالیت مشغول می‌شوند.

گفتنی است، غیرمسلمانان در جمهوری اسلامی ایران صاحب حق هستند، مشروط به‌اینکه بر ضد نظام توطئه نکنند و تعقیب مختل کنندگان امنیت نظام-هرچند خود را در لباس پیرو یک دین در بیاورند- به‌عنوان یک حق پذیرفته شده بین‌المللی در جای خود محفوظ است.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۳)

بی بی سی بهائی حیا کن
ایران رو رها کن

دروغ پردازی های بی بی سی تمامی نداره
در سومین سال روز انتخاب جناب آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، لطفا همگام با سیاست های دولت ایشان، با زبان آرام و نرم با جامعه جهانی صحبت کنید.
این سعید عابدینی هر کسی است کاری ندارم، اما با تصمیم نظام آزاد شده است. شما با نوشتن این گزارش ها او را بزرگ تر می کنید.
چرا شما که این قدر ادعایتان می شود، برای دفاع از اسلام راهی سوریه و عراق نمی شوید؟
یک جای خوش و خنک نشستین و یک وبلاگ بی شناسنامه راه اندازی کردید و بر جنگ ادیان پا فشاری دارید.
آِیا روش دین اسلام این است؟ یک مسلمان باید با همه مهربان باشد و با اعمال خود دیگران را دعوت به اسلام کند.
اگر سعید عابدینی از نعمت اسلام محروم شد، شما با رفتار خود او را به اسلام دعوت کنید. مطمئن باشید زبان منطقی جواب می دهد.
حکیم .ل
پاسخ:
جناب حکیم
ما نیز وظیفه ای داریم جبهه مقاومت جایگاه خاص خود را دارد و خوشبختانه به خوبی توسط رزمندگان جان بر کف از آن حراست میشود
یعنی شما می گویید که ما به فعالیت های این قبیل افراد که در کمین جوانان و خانواده ها نشسته و کانون چندین خانواده را از هم گسیخته اند توجه نکنیم!!!
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی